آموزش تبلیغات در اینستاگرام 2024-05-13

تبلیغات در اینستاگرام، صفر تا صد را در ۵ دقیقه یاد بگیرید! تبلیغگرام

در ادامه روش‌های مختلف تبلیغات در اینستاگرام را بررسی می‌کنیم و درباره مزایا و معایب هرکدام توضیح خواهیم داد. تبلیغات در شبکه های اجتماعی یکی از موثرترین روش ها برای جذب مشتری و افزایش فروش است. اینستاگرام، با بیش از دو میلیارد کاربر فعال، به ویژه برای کسب و کارها و برندها فرصتی بی نظیر فراهم کرده.

با توجه به علاقه‌ی مردم به دیدن کلیپ و ویدیو‌های جذاب وکوتاه ، تبلیغات ویدویی جزء قدرتمند‌ترین قالب‌های آگهی به شمار می‎رود. استفاده از این روش می‌تواند به بهترین نحو مخاطب را با محصول و خدمات تبلیغاتی درگیر می‌کند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما با منتشر کردن تبلیغات ویدیویی از محصولاتتان به بهترین شکل مشتریانتان را جذب کنید و فالوور واقعی دریافت کنید. استفاده از فیچرهای جدید اینستاگرام مانند Reels می‌تواند به شما کمک کند تا تبلیغات خود را به شکلی خلاقانه و نوآورانه به نمایش بگذارید. Reels به شما امکان می‌دهد که ویدیوهای کوتاه و جذاب بسازید که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

پس از تعیین اهداف به بررسی رقبا بپردازید و حساب‌ کاربری اینستاگرام خود را به طور مجدد مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید به چه میزان به بازار هدف خود دست یافته‌اید. اینستاگرام، در صفحه اکسپلور، براساس علایق و عادات افراد، به‌ آن‌ها پست‌هایی را نشان می‌دهد. افراد در این مکان پست‌ها و ویدیوهای آموزشی را مشاهده می‌کنند که صفحات آن‌ها را دنبال نکرده‌اند.

مثلاً یک ویدیویی را ساخته‌اند و در مورد یک محصولی صحبت می‌کنند، اما پس از گذشت چندماه، هنوز هم برای تبلیغات خود از این ویدیو استفاده می‌کنند. این‌کار، کاملاً اشتباه است، حتی اگر این تبلیغ، برای بار اول یا دوم بازدهی خوبی داشته است، نباید آن را تکرار کرد، یعنی نباید از محتوای تکراری استفاده کرد. اگر چندبار از آن محتوا استفاده کرده باشید، حالا دیگر درصد زیادی از کاربران، با دیدن ویدیو، می‌دانند که یک تبلیغ است و به آن توجهی نمی‌کنند، جز درصد کمی. پس اگر مجبورید که تبلیغاتی را در بازه‌های زمانی مختلف قرار دهید، بهتر است که محتوای تبلیغات‌تان را تغییر دهید. در اینجا راهکارهایی را توضیح می‌دهم که با استفاده از آنها، می‌توانید تبلیغات اینستاگرامی به مراتب بهتری را قرار دهید.

مهم‌ترین نکته در آموزش تبلیغات در اینستاگرام این است که دسترسی به سرویس تبلیغات صرفاً از طریق اکانت‌های حرفه‌ای (Professional) امکان‌پذیر است و باید اکانت خود را به حرفه‌ای تغییر حالت دهید. با این حال، باید توجه داشت که موفقیت در تبلیغات در اینستاگرام نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، محتوای بصری حرفه‌ای و شناخت عمیق از نیازهای مخاطب است. از سوی دیگر، چالش‌هایی مانند هزینه‌های بالای تبلیغات و محدودیت‌های الگوریتمی این پلتفرم نیز وجود دارد که باید با استراتژی‌های هوشمندانه بر آن‌ها غلبه کرد. در نهایت، تبلیغات جادویی در اینستاگرام زمانی موثر واقع می‌شود که بر اساس تحلیل داده‌ها و رفتار کاربران طراحی شود و برندها از تمامی قابلیت‌های این پلتفرم به بهترین نحو استفاده کنند. ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه به عنوان یک روش تبلیغاتی جادویی در اینستاگرام می‌تواند تاثیر زیادی بر جذب توجه مخاطبان و تبدیل آن‌ها به مشتری داشته باشد. این روش معمولاً با استفاده از پست‌ها و استوری‌ها به مخاطبان اطلاع‌رسانی می‌شود که مدت زمان محدودی برای استفاده از تخفیف یا پیشنهاد ویژه وجود دارد.

یک تبلیغ چرخشی به شما امکان می دهد که ده تصویر را برای تبلیغتان انتخاب کنید و این عکس ها توسط اینستاگرام به صورت چرخشی به کاربران نشان داده می شوند. آیا مجله تبلیغاتی چند صفحه ای را به خاطر می آورید که در آن یک مارک تبلیغاتی برای تاثیر بیشتر در چند صفحه قرار می گرفت؟ در اصل روش تبلیغ چرخشی اینستاگرام هم همینطور است. برای تبلیغات فقط در اینستاگرام، می توانید تبلیغاتی را ایجاد کنید که در فید مخاطبان شما نمایش داده می شود و همچنین تبلیغات بسیاری وجود دارد که از طریق استوری اینستاگرام برای مخاطبین و کاربران پخش شده و منتشر می شود. تبلیغ فوق، نمونه یک تبلیغ با در نظر گرفتن جامعه هدف است که به خوبی انجام شده. این تبلیغ برای یک پیج معرفی و فروش کتاب است که با شناخت درست پرسونای مخاطب، تبلیغات خود را به یک صفحه کاملا مرتبط سپرده است.

برای چه کسی قرار است تبلیغات انجام دهید؟ فکر می‌کنید چه کسانی از دیدن تبلیغ پیج شما استقبال می‌کنند؟ تعیین مخاطبان هدف به شما کمک می‌کند تا تبلیغات پربازده‌تری داشته باشید و بودجه‌تان را هدر ندهید. در واقع با این کار تبلیغتان را فقط به کسانی نشان می‌دهید که شما را به هدفتان می‌رسانند و اقدام موردنظرتان را انجام می‌دهند. تشخیص مخاطبان هدف اصلا کار سختی نیست و برای انجام آن فقط لازم است کمی دقیق‌تر به فالوورهایتان نگاه کنید و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علایق، سبک زندگی و… را کشف کنید. برای مثال فرض می‌کنیم شما یک پیج در زمینه کارآفرینی و استارتاپ دارید و در آن درباره نحوه راه‌اندازی شغل، زندگی کارآفرینان موفق و..

استوری‌ها به برندها و افراد اجازه می‌دهند تا با اختصاص دادن وقت کمتر به طراحی، خلاقیت بیشتری از خود نشان دهند. با این حال، این گفته به این معنی نیست که شما باید هویت بصری خود را فراموش کنید. اگر شما یک هویت بصری خاص برای خود دارید که مخاطبان شما به خوبی با آن آشنا هستند، همیشه از آن در استوری‌های خود استفاده کنید. پس از انتخاب هدف تبلیغات، صفحه گسترش می یابد و به شما امکان می دهد برای کمپین خود، نامی را بگذارید.

از جمله دلایل پیشرفت این برنامه را می‌توان سیاست‌های مناسب سازندگان آن دانست. پس از سال 2010 این نرم افزار پیشرفت سریع و چشم گیر خود را شروع کرد. اینستاگرام در دو ماه اول فعالیت خود توانست دو میلیون کار ثبت نامی داشته باشد.

این روش به برندها کمک می‌کند تا به‌طور مستقیم و بی‌واسطه با مخاطبان خود صحبت کنند، سوالات آن‌ها را پاسخ دهند و بازخورد فوری دریافت کنند. استفاده از لایو برای معرفی محصولات جدید، تخفیف‌ها یا رویدادهای ویژه می‌تواند به سرعت توجه کاربران را جلب کرده و آن‌ها را ترغیب به خرید یا تعامل بیشتر کند. تخفیف‌های ویژه می‌توانند به شکل کدهای تخفیف، فروش‌های محدود یا پیشنهادات ویژه در روزهای خاص ارائه شوند.

استوری، ابزاری در اینستاگرام است که معمولاً مطالبی که اهمیت کمتری دارند، در استوری قرار داده می‌شوند. اما یکی از دلایلی که این نوع تبلیغ را محبوب‌تر کرده، امکان قرار دادن لینک وب‌سایت یا دیگر لینک‌ها در استوری است. روش‌های مختلفی برای تبلیغات اینستاگرام وجود دارد که هر کدام بازدهی خاص خود را دارد. بسته به شرایط کاری یا طبق سلیقه خود، می‌توانید از این روش‌ها برای تبلیغات استفاده کنید.

با استفاده از تبلیغات خیمه ای، کسب و کارها یک تبلیغ را با چند آگهی مختلف سه بار در یک روز در معرض دید کاربران می گذارند. با این روش شما با تکرار و تنوع، توجه بیشتری را جلب کنید و تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان بگذارید. با این نوع تبلیغات، کسب و کارها چندین عکس را در یک پست به نمایش می گذارند. این قالب که به (چرخ و فلک افقی) معروف است، زمانی کاربرد دارد که شما بخواهید جنبه های مختلف یک محصول یا خدمات را در قالب چند تصویر متوالی معرفی کنید. با این روش توجه مخاطب را به مهم ترین ویژگی ها و مزایای محصول جلب کرده و تجربه ای جذاب و تعاملی برای آن ها ایجاد نمایید. اینستاگرام، به عنوان بزرگ ترین و فعال ترین رسانه اجتماعی در جهان، با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه، به پلتفرمی بی نظیر برای ارتباطات اجتماعی و تجاری تبدیل شده.

در این نوع تبلیغ در اینستاگرام، شما محتوایی از پیش آماده دارید و اینفلوئنسرهای اینستاگرام یا پیج ها به ازاء دریافت تعرفه‌ای مشخص، محتوای شما را منتشر می‌نمایند. بهتر است از همان زمانی که تصمیم به راه‌اندازی کمپین تبلیغات اینستاگرامی می‌گیرید، یک دفترچه و خودکار همراه خود داشته باشید. در نهایت یک راهنمای تبلیغات در اینستاگرام دارید که حاصل تجربه‌های خودتان است و بیشتر از تمام آموزش‌های آماده برایتان کاربرد دارد.

پیش از انجام تبلیغ در اینستاگرام، باید هدف خود را از این کار مشخص کنید. تعیین هدف برای تبلیغات به تولید محتوا و بازدهی مناسب آن تبلیغ کمک خواهد کرد. فروش محصول، برندسازی، افزایش مخاطب و فالوور، افزایش ترافیک پیج و سایت و افزایش بازدید پست از مهم‌ترین اهدافی هستند که می‌توان برای تبلیغات در اینستاگرام تعیین کرد. هرکدام از دو قالب پست و استوری تعرفه‌ها و مقررات مختلفی دارد که باید در هنگام تبلیغ آن‌ها را رعایت کرد.همچنین محتوای عکسی یا ویدئویی نیز دارای تعرفه‌های متفاوتی است که با توجه به نیاز کاربر و درصد بازخورد آن باید از آن استفاده کرد. اگر بتوانید بنری خلاقانه و زیبا برای محتوای تصویری خود و کلیپی گیرا و جذاب برای محتوای ویدیویی خود تولید کنید مطمئن باشید مخاطبان زیادی را جذب پیج خود می‌کنید. محتوای تولید شده توسط کاربر یکی از بهترین روش های تبلیغات در اینستاگرام است.

پس از اینکه کاربر، لینکی از اینستاگرام را برای بار اول باز می‌کند، از او سوال می‌شود که آیا لینک در اپلیکیشن اینستاگرام یا مرورگر باز شود. البته، بیشتر افراد برنامه پیش‌فرض را انتخاب می‌کنند و گاهی نیز افراد، تبلیغ را در مرورگر باز می‌کنند. جدیدترین الگوریتم اینستاگرام روی تعامل با مخاطبان تأکید زیادی دارد و ریلزها و پست‌هایی را که کاربران با آن‌ها تعامل بهتر و بالاتری داشته باشند، به افراد بیشتری نشان می‌دهد.

در کمپین‌های تبلیغاتی دیجیتال مارکتینگ آزموده را دوباره آزمودن خطاست! بررسی کنید رقبای شما از چه روش‌هایی برای تبلیغات استفاده می‌کنند و چه نتیجه‌ای به دست می‌آورند. با تحلیل هوشمندانه تبلیغات آن‌ها می‌توانید در بودجه‌ای که برای آزمون و خطا صرف می‌شود، صرفه‌جویی کنید. اگر برای تبلیغات در اینستاگرام از اینفلوئنسرها استفاده کنید، به نوعی بازاریابی دهان به دهان انجام داده‌اید.

در اکسپلور پست، استوری و Reels وجود دارد، اما همه این موارد، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، به صورت شبکه در کنار هم نمایش داده می‌شوند. پس از این‌که فرد پستی را برای مشاهده انتخاب کند، سایر پست‌های مرتبط در ادامه آن نمایش داده می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها در کنار انجام تبلیغات در اینستاگرام، صفحه شخصی کسب‌وکار خود را نیز در این پلتفرم ایجاد کرده‌اند.

در تبلیغات این برند به صورت غیرمستقیم با دیجی‌کالا رقابت می‌کرد و در تلاش بود نشان دهد عملکرد بهتری نسبت به این رقیب قدرتمند دارد. بررسی کنید هر قسمت از بودجه‌ای که برای تبلیغات اختصاص داده بودید در کدام قسمت خرج شده و چه بازدهی داشته است. به عنوان مثال اگر میزان جذب شما از اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به کمپین‌های اسپانسرینگ بیشتر بوده، متوجه می‌شوید که برای کمپین‌های بعدی بودجه بیشتری به روش اول اختصاص دهید.

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و محبوب در کشور ایران به شمار می‌رود، به طوری که فیلتر کردن آن نه‌تنها موجب کاهش مخاطبانش نشد، بلکه به تعداد آن‌ها نیز افزود. در حالت کلی برای ایجاد تبلیغات در اینستاگرام می‌توانید از چند ابزار مختلف مانند Ads Manager، Power Editor و Facebook Ads API استفاده کنید. توجه داشته باشید که در هنگام انتخاب این ابزارها در نظر گرفتن اندازه و تعداد تبلیغات مورد نظر ضروری است. اگر مدیریت چندین کمپین را به عهده دارید یا می‌خواهید روی کمپین‌های خود کنترل دقیقی داشته باشید، احتمالا Power Editor گزینه خوبی محسوب می‌شود. اما در حالت کلی Ads Manager بیشتر نیازهای مارکترها را برآورده می‌کند و تمرکز ما در این مطلب نیز روی این مورد است.

اما جدای از موارد بالا، نوعی دیگری از تبلیغات اینستاگرامی وجود دارد و آن هم تبلیغات از طرف خود اینستاگرام است. یعنی اینکه حساب خود را شارژ می‌کنید و اینستاگرام در ازای آن، پست شما را برای افراد بیشتری نمایش می‌دهد. البته در حال حاضر استفاده از این نوع تبلیغ، برای کاربران ایرانی غیرفعال است، آن هم به دلیل تحریم بودن‌مان، اما هستند شرکت‌هایی که به‌صورت واسطه این‌کار را انجام می‌دهند.

در تصویر زیر موقعیت هر کدام از این اهداف را در قیف بازاریابی و فروش مشاهده می‌کنید. برای مدیریت پیج اینستاگرام خود باید موارد زیر را رعایت کنید تا پیج اینستاگرام شما حداکثر کارایی را داشته باشد. به اشتراک‌گذاری گسترده ویدیوها، احتمال بازدید و مشاهده توسط مشتریان بالقوه را افزایش می‌دهد. استفاده از هشتگ‌ها سبب می‌شود پست‌های اینستاگرامی شما قابل جستجو باشند و در نتیجه، افراد بیشتری پست‌های شما را خواهند دید. ۸- روزانه حداقل یک عکس بارگذاری کنید تا به طور روزانه در خبرنامه دیده شوید.

حال که پیجتان آماده است، در قدم دوم باید پیج مناسبی را برای تبلیغات انتخاب کنید. در این قسمت گزینه‌هایی برای قالب تبلیغاتی خود رد اختیار خواهید داشت. در بخش قبلی در مورد قالب‌های تبلیغاتی موجود در اینستاگرام مانند تبلیغات تصویری و ویدیویی، به تفصیل صحبت کرده‌ایم.

بهتر است هدفی که تعیین می‌کنید از شخص SMART پیروی کند؛ یعنی مشخص، قابل سنجش و اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان باشد. باید کاری کنید که کاربر، حداقل برای چندثانیه، روی تبلیغ شما توقف کند. برای این‌کار، قرار دادن ویدیو با یک کپشن مختصر، می‌تواند خیلی به شما کمک کند. یعنی اینکه باید تأثیر مثبتی را بر روی کاربر بگذارد تا مثلاً ترغیب شود وارد پیج شما شود و در صورت نیاز، پیج‌تان را دنبال کند. در حالت روزانه، بودجه شما خیلی سریع خرج نمی‌شود و هر رو، پس از صرف بودجه روزانه، تبلیغ خودبه‌خود متوقف می‌شود.

مثلا بررسی کیفیت محتوا و میزان رضایت کاربران از محتوای تبلیغاتی که تولید کرده‌اید، کاری است که باید خودتان با بررسی کامنت‌ها و نظرات کاربران انجام بدهید. در برخی از روش‌های تبلیغاتی مثل استفاده از سرویس‌های Instagram Ads شما می‌توانید زمان تبلیغ را مشخص کنید. بهترین زمان برای تبلیغات وقتی است که کاربران در اینستاگرام فعال هستند. مردم معمولا وقت آزاد و زمان استراحتشان را به چک کردن شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند. با بررسی سبک زندگی مخاطبان هدف خود می‌توانید این زمان را پیدا کنید و تبلیغات را در ساعات مشخص انجام دهید.

خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام