سئو اینستاگرام در گوگل
آموزش سئو اینستاگرام 17 نکته برای به صدر رسیدن پرتال
و این نشان دهنده این است که در نتایج اینستاگرام از ویژگی محلی بودن صفحات استفاده میکند. همان کاری که گوگل انجام میدهد و با تکنیک های سئو محلی میتوان در مکانهای مورد نظر رتبه بهتری کسب کرد. هر چند تفاوت های بسیاری در جستجوی اینستاگرام و گوگل وجود دارد، به عنوان مثال شما اگر جملهای را در اینستاگرام جستجو کنید به احتمال زیاد نتیجهای را پیدا نخواهید یافت. چرا که ماهیت این شبکه اجتماعی تصویر محور است و در پستها عکس و یا ویدیو مشاهده میکنید و اگر متنی در پست وجود نداشته باشد به احتمال زیاد آن پست امکان نمایش در نتایج را ندارد، مگر لوکیشن عکس مشخص شده باشد. به نظر بنده اینستاگرام برای هر کسب و کاری سودآور نیست، ولی به معنای این نیست که نباید در آن فعالیت کرد.
در این بخش، بهصورت گامبهگام و تصویری، مراحل ثبتنام و ورود، اتصال حساب اینستاگرام و استفاده از داشبورد و ابزارهای سنجاب را آموزش خواهیم داد. یکی از نکات جذاب سنجاب این است که کاملاً بومیسازیشده و با زبان فارسی و دادههای محلی طراحی شده است، تا تحلیلهای صفحات اینستاگرامی برای کاربران ایرانی کاملاً کاربردی و ملموس باشد. اگر تابهحال با ابزارهای خارجی برای تحلیل دادههای آماری صفحات اینستاگرام کار کرده باشید، احتمالاً متوجه شدهاید که این کار به دانش فنی بالایی نیاز دارد و گاهی برای کاربران عادی پیچیده به نظر میرسد. به این معنا که بیو اینستاگرام تنها متن موجود در صفحه اصلی پیج شما است؛ بقیه فقط فیلم و تصویر است. بنابراین، اینجا جایی است که میتوانید بیشترین بهینهسازی را انجام دهید.
یک اکانت یوتیوب با نام کاربری اینستاگرام خود ایجاد نمایید و سپس در یوتیوب با پیجهای مرتبط با حوزه کاری خود تعامل داشته باشید. هرچند واژه سئو بیشتر در رابطه با وبسایتها به کار برده میشود اما سئو در شبکههای اجتماعی نیز بسیار مهم است و بدون توجه به آن نمیتوان در این پلتفرمها رشد کرد. اینستاگرام به عنوان محبوبترین و پرمخاطبترین سوشیال مدیا الگوریتم خاص خود را دارد که بر اساس آن پیجهای مختلف را رتبه بندی کرده و در صفحهی سرچ به کاربران پیشنهاد میدهد. اگر بتوانید به صورت هدفمند از سایت خود به اکانت اینستاگرام لینک دهید در سئو اینستاگرام در گوگل موفق عملکردهاید. البته با وجود فیلترینگ اینستاگرام شرایط اندکی سخت خواهد بود، اما این کار بی تاثیر نیست. از طرف مقابل در داخل اکانت اینستاگرام خود نیز به سایت و همچنین لندینگهای اصلی خود اشاره نمایید.
با سرچ هر مطلبی در این قسمت مانند گوگل موتورهای جستجو به صورت هوشمند عمل کرده و مطالب مرتبط با محتوایتان را به شما معرفی میکند. دیده شدن پست شما در صفحه اکسپلور باعث جذب کاربران واقعی و فالوور های علاقمند به محصول و محتوای شما میشود و باعث سئو پیج اینستاگرام تان می شود. با سرچ کردن در بخش اکسپلور هر فردی با توجه به تاریخچه سرچ هایش لیستی از مطالب مختلف دریافت می کند. مثلا اگر دو کاربر در دو نقطه مختلف دنیا یک مطلب مشترک را با هم سرچ کنند نتایجی که اکسپلور اینستاگرام برایشان نشان میدهد در بسیاری موارد متفاوت است. زیرا پیشینه جستجوها و لوکیشنهای این دو نفر متفاوت است و موتورهای جستجو سعی دارند از بین مطالب، کلمات کلیدی که مرتبط با پیشینه آنها هستند یا در مکان موردنظر آنها کاربرد دارد را معرفی کند.
کاربران اینستاگرامی اطلاعات مفید نظیر مکان، قیمت، زمان فروش و… را از پیج شما طلب می کنند. مثلا چه پستی چه قدر کامنت دارد؟ یا چه کسانی کامنت گذاشتهاند؟ اینکه کامنتها از پیج های معتبر هستند یا خیر؟ در اعتبار پیج شما بسیار مؤثر است. شما با اینکار نشان میدهید برای مخاطبانتان ارزش قائلید و اطلاعات شما به انتخاب آنها کمک خواهد کرد. این عمل شما به سئوی پیجتان کمک بسیاری میکند و صفحه اینستاگرام تان را بهینه کند. سعی کنین لینک پیج اینستاگرامتون رو توی همه پلتفرمهای دیگهتون مثل وبسایت، لینکدین و فیسبوک قرار بدین. همچنین خوبه که گاهی محتواهای مرتبط با هم رو روی پلتفرمهای مختلف به هم لینک بدین.
برای مثال در صورتی که در زمینه خرید و فروش گوشی مشغول فعالیت هستید و قصد دریافت مشاوره سئو در تهران را دارید، باید هزینه بیشتری برای خدمات سئو در نظر بگیرید. چون رقابت در این زمینه بسیار سخت و شدید خواهد بود و باید با سایتهای بزرگ و معروفی مثل دیجی کالا رقابت کنید. در صورتی که در کسب و کارهای کم رقابت مشغول فعالیت هستید، مسلماً هزینه سئو شما کمتر میشود؛ چون برای ارتقاء رتبه سایتتان به صرف انرژی و زمان کمتری نیاز است. یکی دیگر از بحثهای رایج در تحلیل سئو سایتها، طبقهبندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقهبندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black Hat) در برابر سئو کلاه سفید (White Hat) مطرح میکنند.
پس تا انتها با ما همراه باشید تا با نکات و رازهای اینستاگرام آشنا شوید. بررسی و تحلیل عملکرد رقبا میتواند به شما کمک کند تا استراتژیهای بهتری برای بهینهسازی محتوای خود اتخاذ کنید. از نقاط قوت و ضعف رقبا یاد بگیرید و بهبودهای لازم را در صفحه خود اعمال کنید. تبلیغات اینستاگرام یکی از راههای موثر برای افزایش بازدید و جذب مخاطبان جدید است. با استفاده از تبلیغات هدفمند و متناسب با علایق مخاطبان، میتوانید نتایج بهتری کسب کنید.
اما راهکار دوم و بهتر این است که قبل از انتشار پست یکسری استوری مرتبط منتشر کنید تا ذهن مخاطبان آماده شود، سپس بین استوریها خبر از انتشار پستتان بدهید. بایو اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد و حتی میتوان گفت که مهمترین بخش پیج شماست. در مقاله «نکته برای داشتن بایو اینستاگرام حرفهای» به طور کامل در مورد نحوه تهیه یک بایو تاثیرگذار را توضیح دادهایم. این عکس در آینده قرار است یکی از چیزهایی باشد که مخاطبان با دیدنش، به فالو کردن اکانت شما ترغیب میشوند. بنابراین به جای عکسهای بیکیفیت، یک عکس با تصویری بسیار جذاب قرار بدهید. اینستاگرام در عین اینکه به تعامل مخاطبان با شما دقت میکند، سرعت عمل شما در پاسخ به تعامل آنها را هم زیر نظر دارد!
زمانی که شما از سایتهای معتبر لینک دریافت میکنید اثر بسیار قوی تری دارد تا گرفتن ۱۰۰ ها لینک از سایتهای غیرمعتبر و یا غیرمرتبط. حال در اینستاگرام زمانی که پست شما توسط صفحهای که دارای فالوورهای بسیاری است لایک میشود احتمال دیده شدن و ارتقای آن بیشتر از زمانی است که صفحات با فالوور کمتر لایک کنند. همان طور که در گوگل الگوریتمهای بسیاری وجود دارد تا بتواند بهترین نتیجه را نشان دهد، در اینستاگرام هم بسیاری الگوریتم وجود دارد که در تلاش هستند تا بهترین عملکرد را به جا بگذارند. و به نظر بنده هدف اول و اخر همه این الگوریتم ها بهبود تجربه استفاده کاربران از آن نرم افزار است. بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال به صورت ماهانه در اینستاگرام instagram و از طرفی پرطرفدار ترین شبکه اجتماعی در ایران، دلیل خوبی برای خواندن کامل این مقاله جذاب و البته مهم است. برای تولید محتوا و انتشار پست بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید تا در نهایت آن چنان که باید تاثیرگذار باشد و تعامل کاربران را به همراه داشته باشد.
متاسفانه در حال حاضر افراد سود جو بسیاری وجود دارند که خود را متخصص سئو معرفی می کنند و مدعی هستند از طریق روش های غلطی مثل خرید فالوور و یا استفاده از ربات های جذب فالوور و... تمامی کارشناسان دیجیتال مارکتینگ بر این عقیده هستند که این روش ها دیگر موثر نیستند و در مواردی به کسب و کار ها آسیب می زنند. خدمات سئو رایا مارکتینگ از جمله سفارش تولید محتوا، سئو سازی سایت، مشاوره سئو و... برای شما این امکان را فراهم می کند تا با صرف هزینه ای مختصر، در مدت زمان کوتاهی بهترین نتیجه را بگیرید. به کمک آنالیز رایگان سئو می توانید وضعیت سئو سایت خود را به صورت رایگان بررسی کنید و ایرادات آن را شناسایی کنید.
سنجاب بهعنوان یکی از قدرتمندترین ابزارهای تحلیل اینستاگرام، با ارائه امکانات منحصربهفرد و دادههای جامع، خود را از دیگر رقبا متمایز کرده است. در مرحله بعد، باید به ایمیل خود سر بزنید و روی گزینه «تایید ایمیل» که برایتان ارسال شده کلیک کنید. با این کار، حساب کاربری شما در یکتانت فعال میشود و میتوانید وارد حساب خود شوید. اگر کنجکاوید بدانید سنجاب چطور کار میکند، در ادامه با یک آموزش تصویری قدمبهقدم، بیشتر با قابلیتهای این برنامه آنالیز پیج اینستاگرام آشنا خواهید شد. بحثهای زیادی در مورد اینکه هشتگها در اینستاگرام چقدر مفید هستند و اینکه چه تعداد هشتگ برای هر پست کافی است مطرح است.
Hilltop به جای بررسی تمامی وبسایتها، بر صفحات تخصصی (Expert Pages) تمرکز میکند. برای مثال، اگر یک وبسایت دانشگاهی به مقالات علمی لینک دهد، آن لینکها در الگوریتم Hilltop بهعنوان معیار اعتبار در نظر گرفته میشوند. کلمات کلیدی مرتبط با جایگاه شما را شناسایی کنید و آنها را به صورت استراتژیک در بیو، کپشن ها و هشتگ های خود بگنجانید. این به گوگل امکان می دهد محتوای صفحه شما را درک کند و آن را بر اساس محتوا رتبه بندی کند. در مرحله بعد، مطمئن شوید که نام کاربری شما کوتاه است و نشان دهنده برند یا هویت شما است. به یاد داشته باشید، این اولین چیزی است که مردم هنگام جستجوی شما در گوگل می بینند.
در عصر دیجیتال امروزی، حضور قوی آنلاین برای مشاغل و افراد به طور یکسان بسیار مهم است. و وقتی صحبت از شبکه های اجتماعی می شود، اینستاگرام در رتبه اول قرار دارد. با بیش از 20 میلیون کاربر فعال در ایران، جای تعجب نیست که کسب و کارها از این پلتفرم برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده می کنند. اما چگونه می توانید صفحه خود را در میان دریای رقبا متمایز کنید؟ پاسخ در سئو اینستاگرام در گوگل می باشد که همان ثبت اکانت اینستاگرام در گوگل است. با اجرای استراتژی های سئو، می توانید بازدید خود را افزایش دهید و ترافیک کاربر را از موتور های جست و جو به پروفایل اینستاگرام خود هدایت کنید.
اگر بخواهید در هر سایتی صرفا آدرس اینستا خود را فرار دهید و برای آن محتوای با کیفیت وجود نداشته باشد، اسیب جدی به اینستا خود وارد خواهید کرد. شما باید تلاش کنید که به صورت هدفمند در ساعات مختلف روز اکانت اینستاگرام خود را در پلتفرمهای مختلف مانند یوتیوب و آپارات قرار دهید. بررسی هر باره لینک شما به درک بهتر گوگل از وجود اکانت اینستاگرام کمک خواهد کرد. با توجه به اینکه هدفتان سئو اینستاگرام در گوگل است، از پست آموزشی « محتوای UGC یا محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟ » دیدن کنید تا درک بهتری از فعالیت در سایتهای مختلف به دست آورید. البته خیلی از کاربران هم وقتی کلمه سئو اینستاگرام را به زبان میآورند، منظورشان بهینه کردن پیج برای نمایش در نتایج جستجو خود این شبکه اجتماعی یا حتی گوگل است! یعنی حتما باید محتواهای جذابی تولید کنید تا این روشها تاثیر کامل خودشان را بگذارند.
گوگل این را درک کرده و برای احترام به حریم خصوصی افراد، از ایندکسکردن محتوای صفحات خصوصی خودداری مینماید. برای محاسبه قیمت سئو سایت باید مراحل و فرآیندهای خاصی پشت سر گذاشته شوند. پیش از هر چیز باید اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با وضعیت سایت به شرکت ارائه دهنده خدمات SEO ارائه دهید. در صورتی که هنوز سایت را راهاندازی نکردهاید نیز باید برای طراحی سایت اقدام کرده و هاست و دامنه خریداری کنید. هر یک از مراحل سئو سایت و همچنین خرید دامنه و هاست میتوانند قیمت متفاوتی برای شما به همراه داشته باشند و هزینه نهایی سئو را دچار تغییر کنند. این نکته را تقریباً همه پذیرفتهاند که بزرگترین و ارزانترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند.
برای توسعه برند خود نیاز به شبکه های اجتماعی دارید و فعالیت در انواع شبکه های اجتماعی همانند داشتن شعب در شهرهای مختلف است. فعالیت مناسب در این نوع شبکه ها به شما کمک میکند تا بتوانید سرنخهای (Lead) مناسب و کافی در زمان کوتاه دریافت کنید. هر چند جمع آوری سرنخها شروع کار میباشد و نحوه استفاده صحیح آنها و پیاده سازی استراتژی مناسب میتواند اثربخشی این سرنخها را دوچندان کند. با این کار اجازه دسترسی موتورهای جستجو گوگل به حساب کاربری خود را صادر نمودید. همکاری و تبادل با دیگر اکانتها میتواند به افزایش دیده شدن و جذب مخاطبان جدید کمک کند.
برای اجرای یک کمپین موفق، به دادههای دقیق و تحلیل روند اجرای آن نیاز دارید. این دادهها به شما کمک میکنند تا استراتژی تبلیغاتی خود را اصلاح کنید و با تکیه بر معیارهای واقعی، به نتایج مطمئنتری برسید. در این مرحله بعد از وارد کردن اطلاعات، پیغامی مبنی بر ارسال تایید ایمیل نمایش داده میشود. پیج خود را به حالت پابلیک در اورید تا احتمال دیده شدن ان در گوگل افزایش یابد. از طرفی پیشنهاد میکنیم که پیج را به صورت creator یا business ارتقا دهید.
قدرت لایو را دست کم نگیرید، هرچند شاید به صورت زنده و لایو در مقابل تعدادی از کاربران صحبت کردن کار چندان ساده ای نباشد، امــا نتایج خوب از کارهای سخت بیرون می آید. بنابراین در صورت امکان در رابطه با دغدغه های کاربران لایو برگزار کنید زیرا این کار در معرفی شما به افراد بیشتری تاثیرگذار است و در نتیجه احتمال افزایش فالوور نیز وجود دارد. استفاده از IGTV و ریلز به شما کمک میکند تا محتوای ویدئویی بلندتر و جذابتری به مخاطبان خود ارائه دهید و ارتباط نزدیکتری با آنها برقرار کنید. هشتگها به شما کمک میکنند تا محتوای خود را به کاربران بیشتری نشان دهید و در جستجوها و پیشنهادات اینستاگرام بیشتر دیده شوید. برخلاف وبسایتها، شما نمیتوانید مستقیماً به دادههای جستجوی اینستاگرام دسترسی داشته باشید تا بدانید کدام کلمات کلیدی بیشترین جستجو را دارند.
بهترین حالت این است که این نام مرتبط با موضوع کسبوکار یا فعالیت شما یا شامل کلمات کلیدی مرتبط با برند و حوزهای که در آن فعالیت دارید باشد. کلیات تکنیکهای بهینهسازی اینستاگرام خیلی شبیه به سئو گوگل است؛ منتهی در یکسری جزئیات تفاوتهایی با هم دارند. مثلاً در سئو گوگل شما از کلمات کلیدی در عنوان صفحه، توضیح سئو، آدرس و… استفاده میکنید، ولی در اینستاگرام همین کلمات کلیدی را در بایو، کپشن، هشتگها و…. اما خب در زبان عامیانه کلمه سئو اینستاگرام، به سری فعالیتهایی اشاره دارد که باعث میشود پیج اینستاگرامی شما کاربران بیشتری جذب کرده و رشد کند. نوشتن آن طبق برخی از تحقیقات و نظر برخی متخصصان، روی سئو اینستاگرام تاثیر مثبت دارد.
حتی در ریلز پیج خود هم باید از کپشن نویسی استفاده کنید و برای مخاطب خود توضیح بدهید که در چه زمینهای فعال هستید. فالوور فیک و یا لایک فیک شبیه به خرید بک لینک ممکن است اثرات منفی بسیاری داشته باشد. مثلا چطور یک پستی ۲۰ تا impression در اینستاگرام خورده است ولی ۱۰۰ تا لایک دارد؟ اینستاگرام همانند گوگل ممکن است پنالتی کند. Live هم یک ویدیو زنده در اینستاگرام است که میتوان آن را ۲۴ ساعت ذخیره کرد بعد از برگزاری Live آن را در IGTV درج کرد (Instagram TV). قسمت IGTV شبیه به کانال های ویدیویی در شبکه های اشتراک گذاری ویدیو است. و یا اصلا میتوانید یک ویدیو ویرایش شده و حرفه ای به صورت آفلاین در IGTV آپلود کنید.
بنابراین، سرمایهگذاری در تولید محتوای بصری منحصر به فرد و باکیفیت، میتواند به بهبود حضور آنلاین شما و موفقیت در سئو کمک کند. امروزه، بسیاری از کاربران اینستاگرام برای یافتن پیجها، اطلاعات یا موضوعات مورد نظر خود از جستجو با هشتگها یا عبارات کلیدی استفاده میکنند. به همین دلیل، اینستاگرام به یک موتور جستجوی قدرتمند تبدیل شده که به کاربران امکان میدهد با جستجوهای ساده، اطلاعات جدید و بهروز را پیدا کنند. نوشتن برای موتورهای جستجو به معنای تنظیم متنهای بیمعنی، تزریق بیخاصیت کلمات کلیدی در متنها، ارائهی لینکهای بدون کاربرد، وادار کردن کاربران به کلیک و کارهایی از این دست بود. الگوریتم های گوگل از یک طرف سازوکار امتیازدهی به وبسایتها را مشخص میکند و از طرف دیگر وبسایتهایی را که تلاش میکنند تا قواعد گوگل را دور بزنند، با کاهش رتبه در نتایج روبرو میکند.
سئو اینستاگرام یه مفهوم جدید و هیجانانگیزه که با ترکیب قدرت دو پلتفرم محبوب اینستاگرام و گوگل، میتونه نتایج شگفتانگیزی برای کسبوکار شما به همراه داشته باشه. در واقع، سئو اینستاگرام یعنی بهینهسازی پیج شما به نحوی که هم توی خود اینستاگرام و هم توی نتایج گوگل، رتبه بهتری داشته باشه. این روزها که رقابت توی فضای دیجیتال خیلی سخت شده، داشتن یه استراتژی سئو قوی برای اینستاگرام میتونه مزیت رقابتی بزرگی براتون ایجاد کنه. تولید محتوای هدفمند یا کانتنت مارکتینگ یکی از مهمترین ابزارهای توسعه کسبوکار دیجیتال است. اگر میخواهید در اینستاگرام رشد کنید باید برای پیج خود برنامه ریزی داشته باشید. سناریو نویسی پیج اینستاگرام یک تخصص است که بر اساس آن پستها، استوریها و ریلزها تولید میشوند و این نظم در تولید محتوا به روند رشد پیج شما سرعت بیشتری میدهد.
بهینه سازی پروفایل و محتوای اینستاگرام کمک میکند تا پروفایل شما در نتایج جستجو های مرتبط بیشتر دیده شود و بازدید بیشتری جذب کند. هر چند ممکن است به خود بگویید که این لینکها NoFollow هستند و تاثیری در لینک سازی ندارند، اما به نظر فکری کاملا اشتباه است. بهرحال گوگل آنها را از سایت معتبر اینستاگرام خزش میکند و لینک به سایت را خواهد دید. شاید تا به حال نام سئو و بهینه سازی (seo) مخفف Search Engine Optimization به گوشتان خورده باشد. تا چند وقت پیش واژه سئو تنها برای دستورالعمل هایی به منظور افزایش جایگاه و استاندارد سازی محتواها و بسایت ها بکار میرفت. اما امروز پست های اینستاگرام نیز میتوانند با رعایت برخی از ترفندها و دستوالعمل های سئو خودشان را به گوگل برسانند.
سئو اینستاگرام نیازمند صرف زمان و خلاقیت است تا محتوای شما بتواند به عنوان یک منبع فعال و معتبر توسط الگوریتمهای جستجو شناسایی و رتبهبندی شود. با معرفی مناسب پروفایل و محتوای خود به موتورهای جستجو، میتوانید شانس دیده شدن در جستجوهای اینستاگرام و نتایج گوگل را بهبود بخشید. اما مجاز هستید که از هشتگ ها و کلمات کلیدی مختلف برای این قسمت استفاده کنید. در صورتی که برای کسب وکار خود اکانت های دیگری نیز دارید، می توانید در قسمت بیو، اکانت های مورد نظرتان را نیز تگ کنید. به دلیل اینکه قسمت بیو در پیج اینستا به صورت کد HTML رندر می شود، ربات های جستجو می توانند به آن دسترسی پیدا کرده و آن را کراول کنند. پس می توان گفت بیو، به عنوان تنها متن در صفحه شما از نظر گوگل شناخته می شود؛ به همین دلیل بهینه سازی آن اهمیت بسیار زیادی دارد.
همچنین نکته دیگری که در نمایش پیج شما در ابتدای لیست تاثیر دارد، می توان به قدرت پیج اینستاگرام، تعداد فالوورها، تعامل پیج، میزان فعالیت و… اشاره کرد که در نهایت همگی با یکدیگر مرتبط است. برای بهینه سازی نام نیز می توانید از کلمه کلیدی، نام برند و یا ترکیبی از این دو استفاده کنید تا تاثیرگذاری آن بیشتر باشد. سئو اینستاگرام چیست - این اصطلاح برای مجموعه اقداماتی اطلاق میگردد که به کمک آنها بتوانیم بیشتر در شبکه اینستاگرام دیده شویم و بتوانیم جذب فالوور اینستاگرام به صورت ارگانیک کنیم. هر چند عبارت سئو اینستاگرام به کل غلط رواج یافته، اما باید با آن کنار بیایم و اقداماتی که در نهایت منجر به بهینه سازی پیج اینستاگرام میشود، آشنا شویم. به طور کلی دو نکته حائز اهمیت در بایو وجود دارد که باید برای بهینه سازی پیج اینستاگرام به آن بپردازید. اولین نکته یوزرنیم شماست و دومین بخش نیز نامی است که در قسمت زیرین آن نمایش داده میشود.
درواقع اعتبار خود را با لینکهای بیش از حد خارجی از دست میدهند و داشتن چنین لینکهایی برای سایتمان به صورت انبوه مشکلات بسیاری را میتواند ایجاد کند. همین موضوع در اینستاگرام هم است، در اینستاگرام Mass followers داریم که به اکانت هایی میگویند که بیش از اندازه فالو کردهاند، درواقع به اکانتهایی میگوید که بالای ۱.۵ کا فالوور داشته باشند. شما در insights میتوانید تعداد بازدید در روز و همینطور تعداد دیده شدنهای منحصربه فرد و البته تکراری را مشاهده کنید. شما میتوانید متوجه شوید که از کدام پست بیشترین فالوور را جذب کردهاید و یا اینکه بهترین پست از نظر لایک، نظر و … کدام پست است. آمارهای مربوط به استوری های خود را میتوانید مشاهده کنید و همینطور یک سری داده ها مربوط به کاربران همانند لوکیشن، جنسیت و بازه سنی که همه این دادهها میتواند در جای خود اثر بخشی مناسبی داشته باشد. زمانی که من در صفحه اینستاگرام میزفا عبارت “uventus” سرچ کردم یک سری صفحاتی که در ایران زده شده و مربوط به تیم یوونتوس است را نشان میدهد.
یکی از مهمترین شبکههای اجتماعی که در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته، انستاگرام است. اما چگونه میتوان مطمئن شد که صفحه انستاگرام شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود؟ در اینجا، نقش سئو انستاگرام در گوگل بسیار حیاتی است. بهینهسازی صفحه انستاگرام برای موتورهای جستجو، میتواند به جذب مخاطبان بیشتر و افزایش بازدیدها کمک کند. در این مقاله از شرکت طراحی سایت تهران سایت، به بررسی تکنیکها و استراتژیهای مختلف برای بهبود سئو انستاگرام و ارتقای رتبه آن در گوگل خواهیم پرداخت. برای انتشار پست های چشم نواز که مخاطبان شما را مجذوب خود می کند، روی عکاسی حرفه ای یا طراحی گرافیک سرمایه گذاری کنید.
اما شکل حرفهایتر یادگیری سئو این است که ابتدا مفهوم سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO) را یاد بگیرید و سپس، تکنیکهای مربوط به هر یک از این دو شاخه را با جزئیات بیشتر و دقیقتر بررسی کنید و بیاموزید. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی میتوانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژههای بزرگ. در این مرحله، کافی است سنجاب را از میان خدمات مختلف یکتانت انتخاب کنید. سنجاب ویژگیهای دیگری هم دارد که در ادامه بیشتر درباره آنها صحبت خواهیم کرد. برای سفارش آنلاین اینستاگرام مارکتینگ کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین اینستاگرام مارکتینگ ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
اگر از قسمت پروپاگاندایی موضوع بگذریم، کسب اطلاعات در مورد آپدیت های گوگل حداقل میتواند از جریمه شدنهای بیمورد جلوگیری کند. در این مطلب از بلاگ پارسپک در مورد همین موضوع صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در مورد این الگوریتمها ارائه کردهایم. حتما برای سئو عکس های اینستاگرام نیز مانند سئو عکس های سایت، از متن جایگزین یا همان tag alt استفاده کنید. اینستاگرام نیز مانند گوگل به کاربران خود اهمیت می دهد به همین خاطر است که قابلیت افزودن متن جایگزین را پیاده سازی کرده است. حالا که با اصول و نکات کلیدی سئوی اینستاگرام آشنا شدیم، وقتشه که دست به کار بشین و این دانش رو عملی کنین.
این ارتباط نزدیک را به هیچ وجه کوچک نپندارید زیرا کمتر پلتفرمی میتواند شما را تا این حد به دنبال کنندگان نزدیک کند. همچنین یک قابلیت جدید دیگر نیز به اینستاگرام افزوده شده است که میتوانید پیجهای مورد علاقه (Favorites) را از سایر پیجهای اینستاگرام جدا کنید. میتوانید از کاربران بخواهید که پیج شما را در این بخش اضافه کنند تا پستهای شما در بین بقیه پستها گم نشود. مثلاً اگر فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی به نام «گلرخ» دارید، بهجای اینکه فقط از نام «گلرخ» در پروفایلتان استفاده کنید، بهتر است نامی انتخاب کنید که هم برند، هم نوع محصول را به کاربر و گوگل بفهماند. البته میتوانید گوشه چشمی هم به رقبا، مخاطبان هدف و اینفلوئنسرها و پیجهای مشابه خودتان داشته باشید و ببینید آنها اغلب از چه هشتگهایی استفاده میکنند.
در واقع اگر شما تصویر پروفایل جذاب و متن بیو مناسبی نداشته باشید، آن مخاطبانی که از طریق اکسپلور پیج تان را مشاهده کرده و به صفحه پروفایل تان می آیند، اصلا به دنبال کردن تان ترغیب نمیشوند. پروفایل شما مستقیما روی سئو اینستاگرام تان تاثیر ندارد، اما تا زمانی که آن را کامل نکنید، عملا الگوریتم های اینستاگرام به شما قدرت زیادی نمیدهند و این یعنی خبری از دیده شدن پست ها در اکسپلور نیست. علاوه بر این، یک پروفایل بهینه با جذب مخاطبان جدید و افزایش فالوورها، به شکل غیر مستقیم روی افزایش احتمال دیده شدن تان در اکسپلور تاثیر دارد. برای تسهیل این روند، توصیه میشود که لینک به وبسایت خود را در بیو اینستاگرام قرار دهید و بهطور همزمان، آدرس صفحه اینستاگرام خود را در وبسایتتان درج کنید. این تبادل لینک به گوگل کمک میکند تا ارتباط بین سایت و صفحه اینستاگرام شما را شناسایی کرده و اعتبار شما را در نتایج جستجو تقویت کند. تعدادی از کلید واژهها بسیار پرکاربرد بوده و برای اینکه بتوان با استفاده از آنها به صفحه اول نتایج گوگل راه پیدا کرد، باید هزینه زیادی صرف نمود.
حتما با خودتان می گویید که چرا باید دیگر سایت بزنم، وقتی که می توانم اکانت اینستاگرام را سئو کنم. ببینید اکانت اینستاگرام و پروفایل اینستاگرام، خیلی نمی تواند با عبارت های سطح بالا و پر رقابت، بیاید رقابت کند و جایگاه سایت را برای تان بگیرد. اما می توانید به عنوان برند شخصی، به عنوان مثال سرچ بزنید محمد نصیری، می توانید به اکانت من دسترسی داشته باشید. همین مساله کافی است برای اکانت هایی که شخصی اند و دوست دارند که بقیه به اینستاگرام شان از طریق گوگل دسترسی داشته باشند. از آنجایی که فقط 150 کاراکتر برای نوشتن بیو دارید، باید با دقت آن را بنویسید.
پیج رنک یکی از اولین الگوریتم های گوگل است که لری پیج (Larry Page) و سرگئی برین (Sergey Brin) در سال ۱۹۹۸ راهاندازی کردند. سئو (SEO) در سال ۲۰۲۵ به شدت تحت تأثیر هوش مصنوعی (Artificial Intelligence – AI)، تغییرات در الگوریتمهای گوگل و کمحوصلگی کاربران قرار گرفته است. الگوریتمهای جدید گوگل روزبهروز هوشمندتر شده و تمرکز آنها بر تجربه کاربری (User Experience – UX) و محتوای معنادار بیشتر شده است. روشهای قدیمی سئو، مثل تولید مقالات طولانی، دیگر بهتنهایی کافی نیستند، زیرا کاربران امروزی به دنبال پاسخهای سریع و کوتاه هستند. از طرف دیگر، نقش جستجوی صوتی (Voice Search)، ویدئو مارکتینگ (Video Marketing) و محتوای تعاملی (Interactive Content) در رتبهبندی سایتها پررنگتر شده است. برای ماندن در صدر نتایج جستجو، وبسایتها باید خود را با سئو معنایی (Semantic SEO) و تغییرات رفتاری کاربران وفق دهند.
به طور کلی هشتگ های مرتبط که توصیف خوبی از محصول یا محتوای شما ارائه بدهند میتوانند مفید باشند. برای اینکار لازم است که شما یک شبکه معنایی از کلمات مناسب را انتخاب کنید. شما باید فکر کنید که چه گروه از افراد با چه نیازهایی باید پست شما را ببینند. به طور مثال اگر محتوایی درباره سئو تصاویر تولید میکنید میتوانید عبارت دیجیتال مارکتینگ را به عنوان یک هشتگ استفاده کنید تا پست شما در اختیار جستجوگران و مخاطبان آن حوزه نیز قرار بگیرد. اینستاگرام با بررسی سیگنالهایی مانند تعداد کلیک، لایک، کانت، اشتراکگذاری، ذخیره و فالو کردن، میزان محبوبیت یک محتوا را تعیین میکند.
با این کار زمینه کاری شما برای الگوریتمهای گوگل و اینستاگرام مشخص شده و در نتیجه شما را به فالوورهای بیشتری که به این حوزه علاقه مند هستند معرفی خواهد نمود. در جستجوی اینستاگرامی، بسیاری از کاربران شما را با نام کاربری پیدا می کنند، پس نکات مهم مربوط به نام باید به صورت هدفمند رعایت شوند. نام کاربری که برای پیج خود انتخاب می کنید باید ساده باشد و به سهولت خوانده شود. سعی کنید با انتخاب نام واحد و مناسب، هویت اطلاعات خود را در شبکه های اجتماعی مختلف بطور علنی اهراز کرده و با یک نام با مصما در همه جا شناخته شوید. یکی از پاسخ ها به سوال ” چگونه پیج اینستاگرام سئو کنیم” این است که، بهتر است برای پیج خود الگوی پروفایل اجتماعی در نظر بگیرید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری