[ad_1]

در اوایل این هفته ، برخی از مشترکان YouTube TV با یک ایمیل هشدار دهنده از Roku بیدار شدند که به آنها می گوید Google می تواند دسترسی آنها را به سرویس پخش مستقیم تلویزیون منع کند.

در ایمیل ، Roku اساساً Google را به قلدری ، استفاده از روشهای ضد رقابتی برای دستکاری نتایج جستجو ، افزایش هزینه ها و تأثیرگذاری بر نحوه استفاده از داده هایشان ، متهم کرد. Roku سپس در ادامه مطبوعات به شنیدن این پرونده پرداخت و با توصیف لیستی از درخواستهای به ظاهر عجیب و غریب که گوگل شرط خود را برای حفظ YouTube TV در سیستم عامل قرار داده بود ، توضیح داد. هدف آشکار ایجاد خشم عمومی در بین مصرف کنندگان و دولت بود که به طور فزاینده ای نسبت به انحصارهای بزرگ فناوری احتیاط می کنند.

در ابتدا من خودم خریدم. اما با نگاهی دقیق به ادعاهای Rocco – و انکار بعدی گوگل – مشخص می شود که هر دو شرکت در حال گسترش حقیقت با توجه به اهداف خود هستند. به جای اینکه در مورد آزار و اذیت یک شرکت صحبت کنیم ، این در واقع مورد دو شرکت بزرگ است که با یک بازی کوچک سانتی متر دست و پنجه نرم می کنند ، یکی از این موارد مصرف کنندگان بیشتر از همه اذیت می شوند.

کشور تاریخ روکو

در زیر خلاصه ای از آنچه راکو در این اختلاف ادعا می کند – بهترین خلاصه در این داستان از Axios – به همراه بهترین تلاش های من برای درک آنچه واقعاً جریان دارد ، در زیر آورده شده است:

روکو می گوید: گوگل ما را مجبور کرد که یک خط ویژه با نتایج جستجو برای YouTube اضافه کنیم.

به نظر می رسد که این اتفاق قبلاً افتاده است. سعی کنید یک فیلم یا نمایش را در Roku جستجو کنید و اگر به اندازه کافی پایین بروید ، یک نوار ویژه نتایج YouTube در پایین خواهید یافت.

rokuyoutubesearch جارد نیومن / IDG

YouTube خط خود را در صفحه نتایج جستجوی Roku پیدا می کند ، اما برای یافتن آن باید چند بار کلیک کنید.

از نظر تئوری ، بد است اگر هر برنامه ویدیویی نتایج جستجوی خود را از این قبیل داشته باشد ، اما YouTube از نظر محتوایی که ارائه می دهد مورد خاصی است. بعید است بسیاری از مواردی که در YouTube جستجو می کنید در جای دیگری نشان داده شوند. علاوه بر این ، نتایج تا حدی که آگاهانه به دنبال آنها نگردم از روشی که من هرگز متوجه آنها نشده ام فاصله گرفته است.

Roku می گوید: برای جستجوی صوتی که از YouTube شروع می شود ، Google می خواهد نتایج سایر برنامه ها را مسدود کند.

دوباره ، دستگاه های Roku اکنون به این روش کار می کنند. روی دکمه میکروفن در YouTube کلیک کنید و نتایج همان خواهد بود که اگر در جعبه جستجوی متن YouTube س quالی را وارد کرده باشید. همچنین لازم به ذکر است: برنامه YouTube در دستگاه های Fire TV آمازون رفتار مشابهی دارد ، بنابراین به اندازه پیشنهادی Roku بی سابقه نیست.

مشکل اصلی ممکن است این باشد که Roku می خواهد وضع موجود را در Roku OS 10 تغییر دهد ، که به شما امکان می دهد جستجوهای صوتی برنامه شامل نتایج داخلی و خارجی باشد. این تغییر به نفع کاربران خواهد بود و Google در اعتراض به آن اشتباه خواهد کرد. اما در این مورد روکو کسی است که مداخله می کند.

rokusearchinyoutube جارد نیومن / IDG

استفاده از جستجوی صوتی در YouTube اکنون شما را به یک صفحه نتایج خاص YouTube در هر دو دستگاه Roku و Fire TV می رساند.

روکو می گوید: گوگل می خواهد YouTube Music بیشترین هزینه را برای جستجوی صوتی مربوط به موسیقی در YouTube دریافت کند ، حتی اگر کاربران یک برنامه موسیقی پیش فرض دیگر تنظیم کرده باشند.

به نظر می رسد این یک حرکت کوچک توسط گوگل است ، اگرچه شایان ذکر است که تنظیمات پیش فرض موسیقی Roku در حال حاضر بسیار محدود هستند. فقط از طریق وب سایت Roku می توانید تنظیمات پیش فرض خود را تغییر دهید و تنها برنامه های موجود Pandora ، TuneIn و iHeartRadio هستند. Roku ممکن است لازم باشد قبل از اینکه این موضوع را به عنوان یک بحث اصلی مطرح کند ، روی اضافه کردن منابع موسیقی بیشتر کنترل شده با صدا مانند Spotify یا Tidal تلاش کند.

Rocco می گوید: گوگل که از نظر سخت افزاری با ما رقابت می کند ، ما را ملزم به استفاده از چیپ ست های خاص می کند که قیمت بالاتری دارند.

در نگاه اول ، این گفته تقریباً باورنکردنی به نظر می رسد ، اما پشت آن یک واقعیت تا حدی خسته کننده وجود دارد. طبق گفته Janko Roettgers از پروتکل ، گوگل می خواهد Roku از AV1 ، یک کدک ویدیویی بدون حق امتیاز با پشتیبانی گسترده صنعت از بازیکنانی مانند Netflix ، Amazon ، Hulu و خود Google پشتیبانی کند. به همان روشی که گوگل با پشتیبانی از رمزگذار VP9 قدیمی خود در YouTube با پخش 4K در YouTube تولید می کند ، ممکن است این شرکت سعی کند شرکت های قدرتمند را مجبور به استفاده از سخت افزاری کند که می تواند AV1 را رمزگشایی کند.

اینکه آیا این مساوی با بازیکنان گران قیمت روکو برابر است ، سخت تر است که بگوییم. من به سختی با اختلاف هزینه بین چیپست ها سازگار هستم و Roku به خوبی تصمیم گرفت که در صورت لزوم این هزینه های اضافی را بخورد. در نهایت ، تجارت وی بیشتر به ایجاد مخاطب زیاد و کسب درآمد از درآمد تبلیغات به جای فروش سخت افزار می پردازد.

در هر صورت ، پشتیبانی گسترده تر از AV1 هدف لذت بخشی است ، حتی اگر تاکتیک های Google سختگیرانه باشد. با ارائه جریانهای با کیفیت بالاتر با نرخ بیت کمتر ، نتیجه مصرف داده کمتر و خطر بافر کمتر خواهد بود. می توان درک کرد که چرا Roku از تعمیق جزئیات جلوگیری می کند.

پاسخ گوگل

در مقایسه با گفته های Roku ، پاسخ گوگل بسیار محفوظ تر است. اما آنچه در اینجا داریم:

گوگل می گوید: Roku اغلب هنگام “مذاکره با ارائه دهندگان محتوا” درگیر “این نوع تاکتیک ها” است.

درست است که اخیراً Roku سرهای زیادی را می زند. پس از راه اندازی تابستان گذشته ، روی طاووس دو ماه طول کشید و HBO Max بیش از شش ماه طول کشید ، عمدتا بر سر اختلافات در مورد نحوه تقسیم درآمد تبلیغات. سال گذشته نزاعی با فاکس تقریباً Super Bowl را گرفت و برنامه Spectrum TV از دسامبر در فروشگاه کانال Roku گم شده است.

هنوز این اختلاف حمل و نقل مانند بقیه نیست. گوگل به جای بحث درمورد موجودی ، با جنبه های اساسی تری از پلتفرم Roku مانند نحوه جستجوی صوتی و اینکه چه اجزایی در محصولاتش گنجانده شده است ، مداخله می کند. رنگ آمیزی همه اختلافات با همان برس گسترده ناخوشایند است.

گوگل می گوید: ما سعی در تداخل در نتایج جستجو نداریم.

حتی اگر روکو ادعاهای خود را تا حدی باد کرده باشد ، باور اینکه شرکت در حال جبران ادعاها است دشوار است. به جای هرگونه مشخصات ، می گویم Google در اینجا کاملا صادق نیست.

گوگل می گوید: ما هیچ درخواستی برای دسترسی به داده های کاربر ارسال نکرده ایم

خود روکو هرگز در این مورد جزئیات ارائه نکرده است ، بنابراین من واقعاً مطمئن نیستم که چه کاری باید انجام دهم. آنچه من انجام دادن من می دانم که هر دو شرکت درگیر جذب هرچه بیشتر داده ها در مورد کاربران خود هستند تا تبلیغات هدفمند را به آنها نشان دهند. هیچکدام نباید انگشت خود را به سمت دیگری بگذارند تا سعی کنند بیشتر بدست آورند.

آیا کاربران Roku YouTube TV ضرر خواهند کرد؟

Janko Roettgers از صورتجلسه اعلام کرد که آخرین مهلت توافق جدید بین Roku و Google این هفته است. اما در حال حاضر ، برنامه YouTube TV در دستگاه های Roku همچنان در دسترس است.

اگر این تغییر کند متعجب خواهم شد. Roku محبوب ترین پلت فرم پخش جریانی در ایالات متحده است که طبق گزارش Parks Associated 38 درصد سهم بازار را دارد. در همین حال YouTube TV با بیش از 3 میلیون مشترک دومین سرویس پخش مستقیم زنده (پشت سر Hulu + Live TV) است.

واقعیت این است که هر دو شرکت به یکدیگر احتیاج دارند و خطر از دست دادن بخش عمده ای از مخاطبان خود را دارند و باعث می شوند مذاکرات به هم بخورد. من حدس می زنم که آنها با وجود تعجب شدید عمومی راهی برای رسیدگی به امور پیدا خواهند کرد ، اما در تجربه Roku تغییر چندانی ایجاد نمی شود و در نتیجه ، مصرف کنندگان فقط دچار یک استرس غیر ضروری می شوند.

برای دریافت این بخش و سایر اخبار ، اطلاعات آماری و پیشنهادات برش کابل در صندوق ورودی خود ، در خبرنامه هفتگی Jared’s Cord Cutter ثبت نام کنید.

توجه: وقتی پس از کلیک کردن روی پیوندهای مقالات ما چیزی را خریداری می کنید ، ممکن است کمیسیون کمی بدست آوریم. برای جزئیات بیشتر خط مشی شرکت ما را بخوانید.



[ad_2]

منبع: shomal-khabar.ir