[ad_1]

با کمی کمک از Android می توانید استفاده از تلفن هوشمند خود را در شب متوقف کنید. ما می دانیم که آرامش کار سختی است – حتی اگر تحقیقات نشان دهد اگر خاموش و تمام شوید ، خواب بهتر است. اندروید 11 دارای ویژگی های بسیاری است که به شما کمک می کند برخی از محدودیت های عقل سلیم را تنظیم کنید. در اینجا نحوه شروع کار آمده است.

1. میزان استفاده خود را بررسی کنید

اولین قدم این است که با بررسی اینکه چه مدت از تلفن خود هر روز استفاده می کنید و با آن چه کار می کنید ، با واقعیت ها روبرو شوید. برای شروع ، وارد تنظیمات سیستم شوید و به پایین به Digital Wellbeing بروید که تقریباً باید در همه تلفنهای Android موجود باشد. مرکز رفاه دیجیتال شامل بسیاری از ابزارهایی است که ما برای حواس پرتی تلفن شما در شب استفاده خواهیم کرد ، اما در حال حاضر ، فقط آمار خود را بررسی کنید.

تلفن اندروید به شما کمک می کند تا بررسی میزان استفاده را متوقف کنید رایان ویتام / IDG

مرکز رفاه دیجیتال آماری از استفاده از تلفن هوشمند شما نمایش می دهد.

شما می توانید ببینید که چند بار قفل تلفن خود را باز کرده اید ، چند اعلان دریافت کرده اید و از همه مهمتر از برنامه خراب شده در طول صفحه استفاده می کنید. برای دیدن خرابی های مصرف برنامه برای روزهای گذشته ، می توانید روی نمودار پای در بالای صفحه ضربه بزنید. می توانید روی تعداد اعلان ها ضربه بزنید تا ببینید کدام برنامه ها بیشترین پینگ را ارسال می کنند. می خواهید یادداشت کنید که کدام یک از برنامه ها بیشترین استفاده شما را دارند و کدام یک بیشتر شما را آزار می دهد.

2. تایمرهای برنامه را ایجاد کنید

اگر برنامه یا برنامه هایی روی تلفن خود دارید که معمولاً عصرها زیاد مورد استفاده قرار می گیرند ، این باید از نمودار رفاه دیجیتال مشخص شود. ضربه زدن جدول امتیازات در Digital Wellbeing برای تنظیم تایمرها برای برنامه هایی که به شما یادآوری می کنند آن برنامه ها را ببندید. این منو بیشترین کاربردها را در بالا نشان می دهد اما می توانید لیست کامل برنامه ها را نیز باز کنید.

تلفن آندروید به شما کمک می کند تایمرها را متوقف کنید رایان ویتام / IDG

از تایمر استفاده کنید تا زمان زیادی را در برنامه های خود نگذرانید.

برای افزودن تایمر جدید ، روی نماد ساعت شنی کنار برنامه ضربه بزنید. پس از انتخاب محدودیت زمانی روزانه ، برنامه هنگام باز کردن آن با مرور زمان باقی مانده نمایان می شود. با پایان زمان ، برنامه به طور خودکار بسته می شود. Android این گزینه را برای اضافه کردن زمان بیشتر یا غیرفعال کردن تایمر در صورت بروز چنین اتفاقی در اختیار شما قرار می دهد ، اما بیشتر از همه چیز را فریب می دهد. شما باید به سلاح های خود بچسبید.

3. نور شب

تلفن آندروید به شما کمک می کند تا نور شب را کاهش دهید رایان ویتام / IDG

ویژگی Night Night Google دمای رنگ صفحه نمایش شما را به انتهای گرمتر طیف تغییر می دهد.

Google Night Night را در زیر Display در تنظیمات اصلی سیستم ، به دور از اکثر ابزارهای رفاهی دیجیتال پیدا خواهید کرد. بعضی از OEM ها نام دیگری به این ویژگی می دهند ، اما همه آنها همان کار را می کنند: آنها دمای رنگ صفحه نمایش شما را به انتهای گرمتر طیف منتقل می کنند.

برخی مطالعات نشان می دهد که نور آبی می تواند بر چرخه خواب شما تأثیر منفی بگذارد. اگرچه داده ها چندان قانع کننده نیستند ، هر دو سیستم عامل Android و iOS کنترلهای نور آبی را در تنظیمات خود گنجانده اند. در Android ، این ویژگی را در تنظیمات> نمایش در اکثر تلفن ها پیدا خواهید کرد. شما می توانید یک برنامه و شدت پوشش رنگ را تنظیم کنید و هرگز مجبور نیستید قبل از خواب به این نور آبی سوزان خیره شوید.

4. برنامه نگران نباشید

شانس این است که داده های رفاه دیجیتالی شما نشان می دهد که شما اعلان های زیادی دریافت می کنید – همه ما هنگام اضافه کردن آنها این کار را می کنیم. می توانید Do Not Disturb را پیکربندی کنید تا عصر روشن شود تا اشتیاق برای برداشتن تلفن کاهش یابد. این ویژگی از منوی صدا و لرزش در اکثر گوشی ها موجود است ، اما همچنین بخشی از جادوگر تنظیم حالت خواب Digitial Wellbeing است. با این حال ، توصیه می کنم از تنظیم دستی استفاده کنید.

تلفن آندروید به شما کمک می کند تا دیگر نگران نباشید رایان ویتام / IDG

اعلان ها را بی صدا نکنید و آنها را در تلفن مخفی کنید. می توانید موارد استثنایی را برای مخاطبین و برنامه های خاص اضافه کنید.

در منوی “مزاحم نشوید” می توانید انتخاب کنید چه زمانی می خواهید DND روشن شود و چه کاری می خواهید انجام دهید. به طور پیش فرض ، DND اعلان ها را بی صدا کرده و در تلفن پنهان می کند. در صورت تمایل می توانید اعلان ها را قابل مشاهده کنید و می توانید موارد استثنایی را برای مخاطبین و برنامه های خاص اضافه کنید. اگر هرگز می خواهید DND را به صورت دستی فعال کنید ، یک دکمه در منوی تنظیمات و یک سوئیچ قابل دسترسی در تنظیمات سریع وجود دارد.

5. مقیاس خاکستری و استراحت در رختخواب

همه ما آنجا بوده ایم: شما فقط چند ایمیل را قبل از خواب بررسی می کنید ، اما ناگهان یک ساعت بعد و هنوز به صفحه خیره می شوید. برای جدی ترین معتادان به تلفن ، صفحه نمایش در ابعاد خاکستری می تواند به شما یادآوری کند که تلفن را ترک کنید. باز هم ، این ویژگی بخشی از گردش کار حالت خواب است و در جای دیگری در دسترس نیست.

تلفن آندروید به شما کمک می کند زمان خواب را متوقف کنید رایان ویتام / IDG

بخشی از حالت تخت ، حالت مقیاس خاکستری با نزدیک شدن به تخت به آرامی رنگ ها را از بین می برد.

با حالت Grayscale Mode ، تلفن شما با نزدیک شدن به زمان خواب آرام آرام رنگها را از بین می برد. این یک یادآوری خوب است که شما باید دیگر از تلفن خود استفاده نکنید و برای خواب آماده شوید. اگر حالت BedTime را فعال کنید ، می توانید با استفاده از آن DND را فعال کرده و صفحه را تاریک نگه دارید.

6. حالت کانونی

سرانجام ، یک حالت فوکوس وجود دارد. این را به عنوان یک گزینه در Digitial Wellbeing پیدا خواهید کرد ، که به شما امکان می دهد در هنگام فعال شدن حالت Focus دسترسی به برنامه های انتخابی را مسدود کنید. ابتدا برنامه هایی را که می خواهید مسدود کنید از لیست موجود در این فهرست انتخاب کنید. در هر زمان می توانید حالت فوکوس را برنامه ریزی کنید یا در تنظیمات سریع به سادگی روی کلید حالت فوکوس ضربه بزنید. حالت تمرکز با بستن برنامه ها در پس زمینه ، نماد خاکستری شده و اعلان های آنها را پنهان می کند. وقتی این ویژگی را خاموش می کنید ، برنامه ها بلافاصله برمی گردند.

تلفن آندروید به شما کمک می کند تا تمرکز را کاهش دهید رایان ویتام / IDG

حالت تمرکز با بستن برنامه ها در پس زمینه ، نماد خاکستری شده و اعلان های آنها را پنهان می کند.

هنگامی که تایمرها و سایر عملکردها برای محافظت از شما در برابر اتلاف وقت کار نمی کنند ، حالت کانونی گزینه خوبی است. همچنین می توانید سوئیچ فوکوس را در تنظیمات سریع مخفی کنید ، بنابراین غیرفعال کردن این ویژگی بیشتر دردسر ساز می شود.

توجه: وقتی پس از کلیک کردن روی پیوندهای مقالات ما چیزی را خریداری می کنید ، ممکن است کمیسیون کمی بدست آوریم. برای اطلاعات بیشتر خط مشی شرکت ما را بخوانید.

[ad_2]

منبع: shomal-khabar.ir