برخی از سوالات سئو ممکن است خنده دار به نظر برسند! شما تمایل به دانستن جواب سوال خویش را دارید، اما احتمال دارد از پرسیدن آن احساس حماقت می کنیدممکن است بخواهید این سوال را از همکاران مسلط خویش بپرسید، اما میترسید آن ها به جای پاسخ دادن به شما بخندند. از پرسیدن سوال احساس شرمندگی می کنید. می ترسید که آن سوال را بازگو کنید. البته شوق غیر قابل انکاری به جهت جواب سوال خود دارید. انجمن های گفتگو را نیز امتحان می نمایید و سوال خود را در آنجا می پرسید، اما پاسخی را از کسی مشاهده نمی نمایید و احتمال دارد به این فکر کنید که سوال شما چقدر تعجب آور است.

در این مطلب به پاسخ بعضی از همین گونه سوال ها پرداخته ایم که احتمال دارد مدام از پرسش آنها واهمه داشته اید. در صورتی که سوالی بیرون از این موارد در ذهن شما ساخت شده است، فارغ از هیچ ترسی آن را در بخش کامنت ها مطرح کنید. آن ها را با جان و دل می‌خوانیم و پاسخ آن را به شما ارائه می دهیم.

آیا یک کمپانی بهینه سازی سایت برای گوگل (سئو) می تواند کاری کند که مرتبه یک گوگل در یک کلمه و واژه متعلق به وب سایت من شود؟

بله، چنانچه بخواهیم صادقانه برخورد کنیم، یک شرکت بهینه سازی سایت SEO یا این که یک سئوکار حرفه ای می تواند به دست آوردن رتبه یک گوگل را برای وبسایت شما ایجاد کند. آنان می توانند از تکنیک های مبهمی به کارگیری کرده و با قرار دادن لینک و پیوند سایت شما در تعداد زیادی وبلاگ جايگاه سایت شما را افزایش دهند و به صفحه اولیه گوگل برسانند. ترافیک وبسایت شما در این صورت افزایش می یابد و در صورتی که مقداری خوش شانس باشید، شاید مرتبه یک گوگل را در کلمه و واژه مورد نظر خویش کسب کنید.

چیزی که همین شرکت های بهینه سازی سایت به شما نمی گویند اینست که آنان در همین مدت به فریب google  پرداخته اند و احتمالا پس از مدتی تماشا می کنید که جايگاه وب سایت شما به صورت ناگهانی دچار افت شدیدی می شود. این جا زمانیست که google   به تحلیل وب سایت شما می پردازد تا ببیند که موضوع از چه قرار است. گوگل متوجه اعمال فریب دهنده سئوکار شما می شود و سپس درجه وبسایت شما کاهش یافته و ممکن است به صفحه دوم وب سایت گوگل منتقل شوید. در عاقبت تمام پول شما به هدر رفته و چنانچه خوش اقبال باشید دچار جریمه google   نمی شوید.

چه کاری باید انجام بدم؟

سوالاتی از همین دست، دارای یک پاسخ یکسان هستند. شما می بایست سرمایه خویش را بر روی میزان مرغوب بودن محتوا خرج کنید. مطالبی بنویسید که کاربران و مشتریانتان به تلاوت آن مشتاق هستند. آنان را با نوشته های خود سرگرم کنید و اطلاعات اولیه به آنان دهید. با تمرکز بر روی تایپ کردن محتوای کلیدی میزان مرغوب بودن در وبلاگ یا ارائه محصولات مورد نظر اعضا در فروشگاه خویش، کاربران همیشگی برای خویش دست و پا کنید.  در صورتی که وب سایت شما به اندازه کافی تاثیر گذار باشد، سایت های دیگر نیز شما را دوست خواهند داشت. رتبه وبسایت شما در همین فرایند خوبتر شده و گوگل به این وسیله رتبه بهتری را در نتیجه های کاوش به سایت شما اختصاص می دهد. البته که می توانید از مشاوره و هدایت هایی یک سئوکار متبحر بهره ببرید، سئوکاری که از روش های صحیح در ارتقا درجه سایت به کارگیری می کند.

آیا من مجبورم که به جهت تمام 10000 کالای خود مطلب جدا ازهم بنویسم؟ 

پرسش های بسیاری در همین باره از ما شده که آیا من مجبور به تالیف محتوای جدا برای هر یک از صفحات خویش هستم؟ پاسخ بله است. اگر شما می خواهید که صفحه های شما بتواند قابلیت و امکان کسب درجه در نتیجه های جستجو را داشته باشد، می بایست به جهت هر یک از آن‌ها محتوای اختصاصی بنویسید تا در گیر اختلال محتوای تکراری نگردید. شک وتردید و شبهه در پاسخ به همین سوال را کنار بگذارید و هم اکنون شروع به تالیف محتوا برای هر یک از صفحه های خویش کنید.

چه کار بایستی بکنم؟

در صورتی که وبسایت شما با صفحات متعددی باشد، موضوع ساختار سایت و طبقه بندی آن مهم است. ما در پاسخ به این نوع سوالات، یک فروشگاه ابزار آلات را مثال می زنیم. احتمالا شما فقط در طبقه بندی پیچ، دارای 100 دسته از آن باشید. چطور می توان تک تک این 100 صفحه را بهینه سازی کرد؟! پیچ، پیچ می‌باشد و نمیتوان برای هر برگه آن یک محتوای منحصر به فرد نوشت. در این مورد بهتر می‌باشد که صفحه های طبقه بندی را به خوبی بهینه سازی کرد و محتوای جامعی برای آن آماده نمود تا شانس بالاتری برای کسب مرتبه در صفحه نخستین داشته باشد

با بهینه سازی صفحه های دسته بندی و قرار دادن درست آن ها در ساختار سایتتان، کمک زیادی به قرار گیری صحیح هر کالا در دسته مطلوب آن می کنید. در صورتی که فیلتر محصولات را نیز در قسمت جستجوی آنها، به درستی بهینه کنید، زحمات شما فراوان کاهش می شود.

آیا می توانم بیش از یک هدینگ H1 در صفحه داشته باشم؟

بله، شما می توانید بیش از یک تگ H1 در برگه داشته باشیددر صورتی که به راهنمای HTML5 اعتنا می کنید، می بینید که در آن گفته شده که هر بلاکی در کاغذ می تواند یک تگ H1 در هدینگ خویش داشته باشد و در صورت نیاز تا H6 پیش رود. این موضوع به‌این معنیست که یک سری تگ H1 به یک صفحه افزود. سوالی که در اینجا پیش می آید اینست که بهترین استراتژی از دید بهینه سازی سایت برای گوگل چیست.

چنانچه ما به هر یک از بلاک های برگه یک تگ H1 نسبت دهیم، پس مهمترین هدینگ برگه کدام خواهد بود؟ آیا منطقیست که کل عناوین مطالب بلاگ در ورقه آرشیوی آن با تگ H1 متن شده باشند؟ آیا موتورهای کاوش قادر به تشخیص این گونه موردها هستند؟ شاید می توانند. ولی به نظر ما هر تگ H1 که به برگه اضافه می شود، از بها تگ های H1 قبلی خواهد کاست.

چه کار بایست کنیم؟

بر روی عبارات کلیدی در یک صفحه تمرکز کنید و یک تگ H1 متناسب با عنوان صفحه گزینش کنید. در صورتی که صفحه از نوع آرشیو است، از کلمه کلیدی اصلی آن در تگ H1 استفاده کنید. در ادامه هم کل تیترهای مطالب آرشیو شده را با تگ H2 بنویسید. به کار بردن فقط یک تگ H1 در صفحه یک امر اجباری نیست. البته مطابق دستورالعمل های بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو تماما منطقی به نظر می‌رسد.

ایندکسر