سرانجام پشتیبانی ردیابی تیر Vulkan رسمی است و از Quake II RTX شروع می شود


پس از شروع آهسته ، ردیابی اشعه همچنان به گسترش بال خود ادامه می دهد. آنچه به عنوان یک ویژگی نفرت انگیز برای ویندوز 10 آغاز شد ، اکنون در نسل بعدی کنسول های Xbox Series X و PlayStation 5 است و روز سه شنبه کنسرسیوم Khronos Group اعلام کرد که آماده سازی ردیابی پرتو برای توسعه دهندگان Vulkan ، آزاد سازی مدت ها انتظار پسوندها Vulkan یک جایگزین باز و چند پلتفرمی برای API گرافیکی انحصاری DirectX 12 مایکروسافت است که توسط بازی هایی مانند آن استفاده می شود Doom Eternal، Rainbow Six Siege، و نیمه عمر آلیکس.

این اخبار ممکن است شما را گیج کند ، زیرا قبلاً شاهد سه بازی مبتنی بر Vulkan با ردیابی پرتو بوده ایم Wolfenstein Youngblood ، Quake II RTX ، و JX3 (در آسیا). این بازی ها برای ایجاد ردیابی پرتو قبل از پشتیبانی رسمی Vulkan ، به پسوند Nvidia متکی بودند. این یک پهنای باند مناسب است ، اما استفاده از پسوند Nvidia همچنین به این معنی است که بازی ها نمی توانند ردیابی اشعه را در کارت های گرافیک Radeon RX 6000 رقیب از سری AMD فعال کنند – حتی یک گزینه قابل مشاهده نیست ولفنشتاین. بازی هایی که با کمک پسوندهای رسمی Vulkan ساخته شده اند باید با تمام GPU های سازگار کار کنید ، همانطور که بازی هایی که با DirectX Raytracing ایجاد می شوند باید به طور جهانی در ویندوز کار کنند.

انویدیا برای واقعی سازی ردیابی اشعه ، مقدار زیادی سنگین سازی انجام داده است و این شرکت به طور خلاصه ردیابی اشعه Vulkan را نمی فروشد. یک راننده آماده بازی با پشتیبانی Vulkan امروز صبح به صورت زنده منتشر شد – قبلاً به عنوان یک اعلان GeForce Experience روی سیستم من ظاهر شده است – و توسعه دهندگان Nvidia نیز تغییر حالت داده اند Quake II RTX به تمدیدهای رسمی امروز صبح ، برچسب انویدیا اختراع شده را بردارید.

آتشفشان gfe برد شاکوس / IDG

درایورهای ردیابی پرتو Vulkan در GeForce Experience انویدیا موجود است.

این شرکت در نامه ای به خبرنگاران گفت: “معرفی ردیابی پرتو در Vulkan یک تلاش چند ساله توسط بسیاری از شرکت ها است و Nvidia در هر مرحله از تکامل خود یک موقعیت رهبری فعال را به دست گرفته است.” “ما به عنوان سرپرست زیرگروه ردیابی پرتو Vrokan در Khronos انتخاب شدیم ، ما در طراحی توسعه دهنده تامین کننده خود به Khronos کمک کردیم تا به Task Force Vulkan کمک کند تا سریع پیشرفت کند ، و ما رانندگان را برای نسخه موقت پسوند ردیابی فرستادیم. پرتوهای Vulkan برای فعال کردن بازخورد برنامه نویس برای زیر گروه. اکنون ما اولین کسی هستیم که از این پسوندها استفاده می کند. “

با این حال ، استانداردهای گرافیکی باز و کراس پلتفرم فقط کار یک شرکت نیست.

آندری زدراوکوویچ ، معاون ارشد توسعه نرم افزار در Vulkan ، گفت: “استاندارد سازی ردیابی پرتو در Vulkan گام مهمی در جهت اطمینان از ردیابی پرتو در طیف وسیعی از دستگاه ها و همچنین امکان توسعه دهندگان برای استفاده کامل از این فناوری است.” بیانیه AMD. “AMD از تمام ویژگی های کلیدی در این برنامه افزودنی ، از جمله سایه اندازی پرتو و برنامه های پرتو در درایور AMD Radeon Software Adrenalin Edition ما پشتیبانی می کند. ما همچنین به لطف پشتیبانی سخت افزار با توسعه دهندگان کار می کنیم تا عملکرد بسیار خوبی را از اجرای Vulkan Ray Tracing خود ارائه دهیم. ردیابی اشعه ای کارتهای گرافیک بر اساس معماری AMD RDNA 2. “

زلزله ii RTX انویدیا

Quake II RTX

Quake II RTX نه تنها اولین بازی با پشتیبانی کامل برای ردیابی اشعه های ولکان ، بلکه اولین بازی با مسیر کاملاً ردیابی شده است. این بدان معنی است که از ردیابی اشعه در زمان واقعی برای استفاده می کند همه چیز جلوه های روشنایی ، نه یک یا دو ویژگی معمول. ردیابی جاده باعث می شود این بازی برای یک کلاسیک کاملاً زیبا – و کاملاً تکان دهنده باشد – که در اصل در سال 1997 منتشر شده است. Nvidia’s Quake II RTX نسخه ی نمایشی به شما امکان دسترسی به سه سطح اول و یک معیار خودکار برای سه مرحله را می دهد ، اما اگر نسخه کامل آن را داشته باشید ، ردیابی جاده همیشه کار می کند. هر کارت گرافیکی با سخت افزار ردیابی پرتو می تواند اکنون آن را اجرا کند ، زیرا AMD پشتیبانی از Vulkan ray tracing را در درایورهای Adrenalin 2020 Edition 20.11.3 خود قرار داده است.

کنکوریRay Tracking هفته گذشته نیز از نسخه بتا بیرون آمد. این بدان معنی است که اکنون می توانید تبدیل های ردیابی مسیر کامل و قطعی را برای Vulkan و DXR مایکروسافت آزمایش کنید. این واقعیت که ردیابی دنباله ها برای اولین بار در یک دهه در بازی ها ظاهر شد ، باید به شما بگویید که ویژگی های مدرن نورپردازی چگونه است. فناوری خارق العاده DLSS 2.0 انویدیا بار زیادی را به دوش می کشد کنکوری را می توان با ردیابی اشعه بازی کرد.

توسعه دهندگان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اجرای ردیابی اشعه در بازی های Vulkan به وب سایت Khronos Group یا Vulkan SDK مراجعه کنند. از طرف دیگر ، ممکن است بازیکنان بخواهند به راهنمای ما برای بهترین کارت های گرافیک با هر بودجه نگاه کنند ، زیرا ردیابی اشعه می تواند حتی قدرتمندترین پردازنده های گرافیکی را فریاد زده و عرق کند.

توجه: وقتی پس از کلیک کردن روی پیوندهای مقالات ما چیزی را خریداری می کنید ، ممکن است کمیسیون کمی بدست آوریم. برای اطلاعات بیشتر خط مشی شرکت ما را بخوانید.


منبع: shomal-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>