رئیس سازمان ملل گفت: تحول آموزش برای یک “جهانی فراگیر، عادلانه و صلح آمیز” ضروری است.


من خودم را دانشجوی مادام العمر می دانم… بدون تحصیلاتم کجا بودم؟ او از حاضران در سالن نمادین مجمع عمومی پرسید که کدام یک از ما کجا باشیم؟

از آنجا که آموزش زندگی، اقتصاد و جوامع را تغییر می دهد، “ما باید آموزش را تغییر دهیم.”

یک مارپیچ رو به پایین

رئیس سازمان ملل به جای اینکه یک حامی بزرگ باشد، به آن اشاره کرد آموزش به سرعت در حال تبدیل شدن به “تقسیم کننده بزرگ استبا اشاره به اینکه حدود 70 درصد از کودکان 10 ساله در کشورهای فقیر نمی توانند بخوانند و به سختی مطالعه می کنند.

وی ادامه داد: با دسترسی به بهترین منابع، مدارس و دانشگاه ها، ثروتمندان بهترین مشاغل را به دست می آورند، در حالی که فقرا، به ویژه دختران، آوارگان و دانش آموزان دارای معلولیت، با موانع بزرگی برای دستیابی به مدارک تغییر دهنده زندگی روبرو هستند.

در همین حال، COVID-19 “یک ضربه چکشی به دستیابی به SDG4″، اهداف توسعه پایدار با هدف تضمین آموزش با کیفیت عادلانه وارد کرده است.

آقای گوترش با اشاره به گزارش کمیسیون بین‌المللی آینده آموزش که به وضوح می‌گوید: «سیستم‌های آموزشی نمره نمی‌دهند» افزود: «اما بحران آموزش خیلی قبل از آن شروع شد – و بسیار عمیق‌تر می‌شود».

نمره ناموفق

او که به برنامه‌های درسی قدیمی و محدود، معلمان کم‌آموزش و دستمزد کم، و یادگیری غیرمستقیم وابسته بود، استدلال کرد که «آموزش در حال شکست دانش آموزان و جامعه است“.

در عین حال، شکاف دیجیتالی دانش آموزان فقیر را تنبیه می کند کسری بودجه آموزش و پرورش بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است.

دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: اکنون زمان تغییر سیستم های آموزشی است.

چشم انداز قرن 21

با شکل گیری چشم اندازی جدید برای آموزش قرن 21، او خاطرنشان کرد که آموزش با کیفیت باید از رشد شخصیت یادگیرنده در طول زندگی حمایت کند.

“این باید به مردم کمک کند تا با تمرکز بر حل مسئله و همکاری یاد بگیرند… پایه های یادگیری از خواندن، نوشتن و ریاضیات گرفته تا علوم، مهارت های دیجیتالی، اجتماعی و عاطفی را فراهم کند… توانایی دانش آموزان را برای انطباق با دنیای کار که به سرعت در حال تغییر است…[and] از سنین پایین و در طول زندگی برای همه قابل دسترسی باشد.

در زمان انتشار اطلاعات غلط، انکار آب و هوا و حملات به حقوق بشر، آقای گوترش بر نیاز به سیستم‌های آموزشی تاکید کرد که “واقعیت را از توطئه جدا کند، احترام به علم را القا کند و بشریت را با همه تنوع آن ارج بگذارد”.

از رویا تا واقعیت


کودکان در یک مرکز رشد دوران کودکی در روستای گارین باجینی در جنوب شرقی نیجریه با معلمان خود به صورت دایره ای می نشینند.

© یونیسف/جاکومو پیروزی

کودکان در یک مرکز رشد دوران کودکی در روستای گارین باجینی در جنوب شرقی نیجریه با معلمان خود به صورت دایره ای می نشینند.

برای تحقق بخشیدن به این چشم انداز، او پنج حوزه تعهد را شناسایی کرد که با حمایت از حق آموزش با کیفیت برای همه، در همه جا – به ویژه برای دختران و کسانی که در کانون های بحرانی هستند، شروع شد.

حتما بخوانید:
YouTube TV از فروشگاه کانال Roku خارج شد ، اما به طور کامل از بین نرفته است

وی با تاکید بر اینکه مکاتب باید بدون تبعیض به روی همه باز باشد، از طالبان در افغانستان خواست: فوراً تمام محدودیت‌های دسترسی دختران به تحصیلات متوسطه را بردارید.

آقای گوترش به عنوان «خون حیات سیستم‌های آموزشی» خواستار تمرکز بر نقش‌ها و مهارت‌های معلمان شد. تسهیل و ترویج یادگیری به جای اینکه به سادگی پاسخ ها را منتقل کنند.

سوم، او از مدارس برای تبدیل شدن به “فضاهای امن و سالم که جایی برای خشونت، انگ، یا ارعاب وجود ندارد” دفاع می کند.

او برای دستیابی به هدف چهارم، به گونه ای که انقلاب دیجیتال به نفع همه فراگیران باشد، از دولت ها خواست تا با شرکای بخش خصوصی برای ارتقای محتوای دیجیتالی یادگیری همکاری کنند.

همبستگی مالی

دبیرکل سازمان ملل متحد هنگام رونمایی از آخرین اولویت خود گفت: “هیچ یک از اینها بدون افزایش بودجه آموزشی و همبستگی جهانی امکان پذیر نخواهد بود.”

او از کشورها خواست از بودجه آموزش محافظت کنند و هزینه های آموزشی را به منابع آموزشی هدایت کنند.

تامین مالی آموزش و پرورش باید اولویت شماره یک دولت ها باشد. این مهم ترین سرمایه گذاری است که هر کشوری می تواند برای مردم و آینده خود انجام دهد.» “هزینه ها و توصیه های سیاستی باید با تضمین آموزش با کیفیت برای همه هماهنگ باشد.”

“جنبش جهانی”

وی در پایان گفت: اجلاس تحول آموزش و پرورش تنها با بسیج یک «جنبش جهانی» به اهداف جهانی خود می رسد.

بیایید با هم به جلو حرکت کنیم تا همه بتوانند در طول زندگی خود یاد بگیرند، رشد کنند و رویاپردازی کنند. بیایید مطمئن شویم که یادگیرندگان امروزی و نسل‌های آینده می‌توانند به آموزش‌هایی که برای ایجاد جهانی پایدار، فراگیر، عادلانه و صلح‌آمیز برای همه نیاز دارند، دسترسی داشته باشند.»

جنگ، بیماری ها، توسعه اقتصادی

کاترین راسل، که ریاست صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) را بر عهده دارد، توجه را به تأثیر جنگ بر آموزش کودکان جلب کرد و از دولت‌ها خواست تا “حمایت را برای کمک به یادگیری هر کودک در هر کجا که هستند افزایش دهند.”

وینی بیانیما، مدیر اجرایی UNAIDS، تأثیر مخرب HIV بر دختران نوجوان و زنان جوان در آفریقا را برجسته کرد و به شرکت کنندگان گفت که در جنوب صحرای آفریقا در سال گذشته، 4000 دختر در هفته به این بیماری مبتلا می شدند.

“این یک بحران است!” او گفت. زیرا وقتی دختری در سنین پایین مبتلا می شود، هیچ درمانی برای اچ آی وی وجود ندارد، این یعنی بقیه زندگی آنها، گزینه های آنها.

او به اجلاس گفت که اکنون 12 کشور آفریقایی به آن متعهد شده اند تحصیل یک امتیاز استیک ابتکار جسورانه برای جلوگیری از عفونت HIV از طریق آموزش متوسطه رایگان جهانی برای همه دختران و پسران آفریقا، که با برنامه های توانمندسازی جامع تقویت شده است.

حتما بخوانید:
نرم افزار تخصصی فرازخودرو تعمیر ایسیو و ریمپ

آدری آزولای، رئیس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) با یادآوری اینکه “بدون آموزش، توسعه اقتصادی و صلح وجود ندارد” تاکید کرد که دختران افغان باید بتوانند به مکتب بازگردند. او گفت: “این حق آنهاست.” اینجا را ببینید تا آدرس او را به اینجا منتقل کنید.

چراغ های دیگر

دیگر سخنرانان برجسته شامل ملاله یوسف زی، رسول صلح سازمان ملل بود که از رهبران جهان خواست مدارس را برای دختران ایمن کنند و از حق هر کودکی برای تحصیل محافظت کنند، و گفت: “اگر در ایجاد آینده ای امن و پایدار برای کودکان جدی هستید، پس سور” آموزش را جدی بگیرید.”

سمیه فاروقی، کاپیتان سابق تیم روباتیک دختران افغانستان، به رسمیت شناختن هر دختری حق یادگیری دارد و گفت: «در حالی که پسرعموها و برادران ما در کلاس های درس نشسته اند، من و بسیاری از دختران دیگر باید رویاهای خود را به تعویق بیندازیم. . هر دختری یک مدرسه دارد“.

ونسا ناکات، سفیر حسن نیت یونیسف که اخیراً اعلام شد، بر لزوم دسترسی همه کودکان به آموزش تاکید کرد، زیرا “آینده آنها به آن بستگی دارد”. آدرس او را اینجا ببینید.

یکی دیگر از نکات برجسته اجرای موسیقی مهیج توسط سفیر حسن نیت یونیسف آنجلیک کیجو بود که از همه خواست تا صدای خود را برای دگرگونی آموزش بلند کنند.

130 کشور وعده راه اندازی مجدد آموزش را می دهند

بعد از ظهر اعلام شد که بیش از 130 کشور شرکت کننده در این اجلاس متعهد شده اند که سیستم های آموزشی خود را از نو راه اندازی کنند و تسریع اقدامات برای پایان دادن به بحران یادگیری

این تعهدات در پی 115 رایزنی ملی انجام شد که رهبران، معلمان، دانش آموزان، جامعه مدنی و سایر شرکا را گرد هم آورد تا توصیه های جمعی را در مورد مبرم ترین موضوعات جمع آوری کنند.

تقریبا نیمی از کشورها اولویت بندی اقدامات برای مقابله با کاهش یادگیری، در حالی که یک سوم کشورها متعهد به حمایت از رفاه روانی-اجتماعی دانش آموزان و معلمان هستند.از هر سه کشور دو کشور همچنین به اقداماتی برای جبران هزینه های مستقیم و غیرمستقیم آموزش برای جوامع آسیب پذیر اقتصادی اشاره کردند و 75 درصد کشورها اهمیت سیاست های آموزشی حساس به جنسیت را در تعهدات خود برجسته کردند.

این بیانیه ها نقش آموزش را در دستیابی به همه اهداف توسعه پایدار و ارتباط با بحران های آب و هوایی، درگیری و فقر برجسته می کند. هدف از این اقدامات، بهبودی از COVID-19 و بازگشت به مسیر دستیابی به اهداف توسعه پایدار بود، در حالی که بر نیاز به نوآوری در آموزش برای آماده کردن دانش‌آموزان امروزی برای جهانی به سرعت در حال تغییر تأکید می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

hacklink al hd film izle php shell indir siber güvenlik türkçe anime izle Fethiye Escort android rat duşakabin fiyatları fud crypter hack forum instagram beğeni bayan escort - vip elit escort lyft accident lawyer html nullednulled themesredfoxbetMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme BozdurmaGeciktiriciMobil Ödeme BozdurmaMobil Ödeme Bozdurma