بررسی AMD Radeon RX 6800 و RX 6800 XT: بازیابی پیشرفته


با اولین Radeon RX 6800 و RX 6800 XT ، AMD کاملاً در راه است.

همین چند هفته پیش ، برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته ، پردازنده های Ryzen 5000 این شرکت از عملکرد بی چون و چرای اینتل بهره بردند – بله ، حتی در بازی ها. روز چهارشنبه ، نوبت به بخش گرافیک است که با این دو کارت گرافیک “Big Navi” از سری Radeon RX 6000 ، با معماری جدید AMD RDNA 2 ، بدرخشد.

برای صرفه جویی در هزینه خرید در تعطیلات ، بررسی بهترین معاملات جمعه سیاه در پردازنده ها ، پردازنده های گرافیکی ، نمایشگرها ، روترها و موارد دیگر را بررسی کنید.

Rival Nvidia چندین سال است که در فضای گران قیمت GPU با خود رقابت می کند. پیشنهادات AMD Vega در سال 2017 بسیار ناامیدکننده و ناامیدکننده به قدرت رسیدند ، و به دنبال آن کارت های RDNA نسل اول (عالی) ارائه شد که متأسفانه با میان رده Radeon RX 5700 XT در سال 2019 به پایان رسید. سری Radeon RX 6000 سری انویدیا را کامل می کند .

Radeon RX 6800 579 دلاری AMD در بازی های سنتی بر GeForce RTX 3070 انویدیا مسلط است. Radeon RX 6800 XT 649 دلاری با کارت گرافیک GeForce RTX 3080 در رزولوشن 4K معامله می شود و اغلب در رزولوشن های پایین تر ، مستقیماً 50 دلار کمتر از پرچمدار انویدیا برنده می شود. هر دو کارت مجهز به خنک کننده های بسیار پیشرفته و 16 گیگابایت تنظیمات حافظه هستند که در مقایسه با VRAM انویدیا کاملاً کم به نظر می رسد. اینها با فناوری ابتکاری جدید Infinity Cache که رمز پردازشگرهای سرور AMD را رمزگذاری می کند ، بیشتر بهبود می یابند. بله ، RDNA 2 ردیابی پرتوی بلادرنگ را به زرادخانه Radeon اضافه می کند – اگرچه در اصل هیچ رقیبی برای DLSS نیست.

خوش آمدید به بالا ، AMD. سری Radeon RX 6800 برای انجام بازی های فردا و همین امروز آماده است. بیایید حفاری کنیم موارد زیادی برای پوشش دادن وجود دارد ، بنابراین اگر می خواهید به بخش خاصی بروید ، از یکی از پیوندهای مفید زیر استفاده کنید:

[ Further reading: Best graphics cards for PC gaming ]

Radeon RX 6800-series: مشخصات ، توابع و RDNA 2

برد شاکوس / IDG

پردازنده های گرافیکی ساخته شده بر اساس معماری پیشرفته RDNA 2 AMD در قلب Radeon RX 6800 و 6800 XT قرار گرفته اند ، پر از موارد دیگر ، خوب ، همه چيز نسبت به اسلاف خود پردازنده های گرافیکی 7 نانومتری جدید شامل واحد های بیشتر ، پردازنده های جریان بیشتر ، حافظه بیشتر ، ROP بیشتر ، سرعت های بالاتر هستند.

rdna 2 در مقابل 1 AMD

تجسم نهایی RDNA 2 واحدی 80 واحدی مانند Radeon RX 6900 XT با قیمت 999 دلار در خیابان ها ظاهر می شود که با راه اندازی 8 دسامبر GeForce RTX 3090 انویدیا با پرداخت 1500 دلار با چالش روبرو خواهد شد. من علاقه مند به یادگیری بیشتر هستم ، اما در اینجا مهمترین لحظات را خواهیم دید.

سری Radeon RX 6000 به نسبت ساعت های قبلی (و رقبا) به سرعت کلاک بسیار بالاتری می رسد و Radeon RX 6800 و 6800 XT از حداکثر سرعت 2 گیگاهرتز در اوج سرعت فراتر می روند. آنها حتی زیر بار سریع می مانند. Radeon RX 6800 XT دارای یک ساعت بازی 2.015 مگاهرتز است – مدت AMD برای فرکانس مورد انتظار در بازی – و در برخی از سناریوها به 2250 مگاهرتز مضحک افزایش می یابد. فعال کردن حالت “Rage Mode” جدید و اختیاری در نرم افزار Radeon Radeon RX 6800 XT می تواند کارت را حتی با افزایش قدرت و محدودیت سرعت فن ، حتی بالاتر نیز ارسال کند. متناوباً ، می توانید حالت خاموش را برای عملکردی بسیار خنک تر ، ساکت تر و فقط یک درصد عملکرد روشن کنید. (حالت خشم برای غیر XT 6800 در دسترس نیست.)

تنظیم از پیش تعیین شده AMD

کارت گرافیک های نسل اول RDNA به دلایل زیادی نمی توانند به این سرعتها برسند ، اما زیر سیستم حافظه بخشی از آن است. مهندسان AMD گفتند که سری Radeon RX 5000 به سادگی قابل توسعه نیست ، تا آنجا که این پردازنده های گرافیکی سری جدید Radeon RX 6000 می توانند بدون هموار سازی پهنای باند حافظه کار کنند. این نسل از کارت ها شامل “Infinity Cache” انقلابی برای کمک به مشکل است.

راه حل کش بی نهایت AMD

Radeon RX 6800 ، 6800 XT و 6900 XT آینده شامل 128 مگابایت حافظه پنهان بی سیم است که مستقیماً در پردازنده های گرافیکی آنها پخته شده است. در واقع ، این بخش بزرگی از L3 SRAM است که از یک پیکربندی مشابه در پردازنده های AMD Epyc الهام گرفته است ، اما چهار برابر بیشتر و برای بارهای بازی بهینه شده است. (پردازنده های Ryzen نیز اخیراً یک حافظه پنهان عظیم L3 را برای بهبود عملکرد بازی در نظر گرفته اند.)

تراشه rdna 2 AMD

RDNA 2 می میرد.

تجهیز GPU به چنین حافظه پنهان با سرعت بالا به شما امکان می دهد بیشتر داده های کاری هر فریم را حفظ کند ، این امر از ارسال سیگنال GPU در سرتاسر بسته تا 16 گیگابایت حافظه داخلی GDDR6 در بسیاری از موارد جلوگیری می کند ، خصوصاً بعد از Infinity حافظه پنهان شامل بسیاری از داده های مکانی و مکانی است که می تواند در فریم های بعدی دوباره استفاده شود. این امر هم بهره وری انرژی و هم تأخیر را بهبود بخشید و به AMD اجازه داد 16 گیگابایت حافظه GDDR6 را در سری Radeon RX 6800 با یک گذرگاه متوسط ​​256 بیتی بدون هیچ گونه تأثیر مضر در بازی جفت کند.

برای مقایسه ، RTX 3080 و 3090 انویدیا حافظه GDDR6X سریعتر اما پر مصرف را در عرض باس بسیار گسترده تر برای پهنای باند حافظه خام بالاتر نصب می کند. GeForce RTX 3070 همچنین از سری GDDR6 و یک باس 256 بیتی مانند سری Radeon RX 6000 استفاده می کند ، اما ماژول های حافظه آن به اندازه کارت های AMD سریع نیستند ، بنابراین پهنای باند خام کمتری را ارائه می دهد.

با این حال ، AMD به راحتی در جنگ ظرفیت پیروز می شود و این شاید حتی یک شاخص مهم تر باشد. وقتی همه زنگ ها و سوت های گرافیک با وضوح 4K روشن می شوند ، بازی های امروزی می توانند از حافظه زیادی استفاده کنند و ردیابی پرتو به موارد بیشتری نیز نیاز دارد. Radeon RX 6800 و 6800 XT هر دو با استقبال 16 گیگابایتی GDDR6 همراه هستند ، در حالی که انویدیا 10 گیگابایت GDDR6X را در RTX 3080 و تنها 8 گیگابایت GDDR6 را روی RTX 3070 قرار می دهد – کل بازی ها مانند سگهای دیده بان: لژیون و عذاب ابدی.

حافظه پنهان بی نهایت نیز در ردیابی اشعه ها کمک می کند. فناوری پیشرفته نورپردازی در پردازنده های گرافیکی سری RTX 20 انویدیا آغاز به کار کرد و اولین بار به سری Radeon RX 6000 AMD وارد شد. RDNA 2 شامل یک شتاب دهنده پرتو جدید در هر واحد ردیابی پرتو است. AMD بر بازتولید عملکرد ردیابی پرتو 1440p متمرکز شده است ، که برای اولین بار فعال است و به طور کلی موفق است ، همانطور که بعداً می بینید وقتی به عملکرد ردیابی پرتو فرو می رویم ، خواهید دید.

ردیابی پرتو اساساً کار می کند ، با سخت افزار خاصی که نحوه رفتار پرتوهای نور را با استفاده از تکنیکی که به عنوان خزیدن سلسله مراتب محدود (BVH) شناخته می شود ، انجام می دهد. انجام این کار به حافظه زیادی احتیاج دارد ، به همین دلیل VRAM هنگام فعال کردن ردیابی اشعه در یک بازی ، به پرش نیاز دارد. AMD می گوید که قادر است “درصد بسیار بالایی از بسته کاری BVH” را مستقیماً در حافظه نهانگاه Infinity حفظ کند ، تاخیر را کاهش دهد و عملکرد کلی را بهبود بخشد.

dx12u وفاداری fx AMD

“وضوح فوق العاده” را در گوشه ای ببینید؟

آنچه AMD فاقد آن است – در حال حاضر – جایگزینی برای DLSS است. فناوری Deep Learning Super Sampling انویدیا برای به تصویر کشیدن بازی های با رزولوشن پایین در هسته های مخصوص تانسور در پردازنده های گرافیکی GeForce متکی است و سپس با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین ، تصویر خروجی نهایی را برای پر کردن جای خالی ارتقا می دهد. مکانها این به کارت های گرافیک GeForce اجازه می دهد تا برخی از فریم های از دست رفته از تأثیر قابل توجه در ردیابی پرتو را از بین ببرند. جادوی سیاه DLSS 2.0 به شدت متعلق به انویدیا است. AMD با ویژگی جدید FidelityFX Super Resolution ، که می تواند یک گزینه DLSS بازتر باشد ، آزار دهنده است. این شرکت ادعا می کند که پذیرش گسترده تری وجود دارد ، زیرا RDNA 2 همچنین Xbox Series X و PlayStation 5 جدید را تأمین می کند. در حال حاضر ، با این حال ، DLSS یک ویژگی کشنده است که Radeon نمی تواند از عهده آن برآید.

سایه زنی با سرعت متغیر AMD

سایه زنی با سرعت متغیر باعث می شود که قسمتهای اصلی صفحه دقیق تر باشند ، اما مناطق کمتر دیده شده را با هم ترکیب می کند تا عملکرد را کاهش دهد یا کیفیت تصویر را کم یا از دست دهد.

ردیابی ری فقط یکی از ویژگی های DirectX 12 Ultimate است که در سری Radeon RX 6000 (و کارت های گرافیک RTX رقیب انویدیا) فعال شده است. پردازنده های گرافیکی جدید AMD همچنین می توانند ترفندهای بزرگی مانند سایه شبکه ، سایه زنی با سرعت متغیر و بازخورد را کنترل کنند ، که ما در نگاه خود به DirectX 12 Ultimate بررسی کردیم. از آنجا که Xbox Series X از DX12 Ultimate نیز پشتیبانی می کند ، امیدواریم که شاهد بازی های بیشتری باشیم که شامل ویژگی های افزایش عملکرد هستند. Radeon RX 6800 و 6800 XT همچنین از DirectStorage API مایکروسافت پشتیبانی می کند که در Xbox Series X شروع به کار کرد و هدف آن از بین بردن زمان بارگذاری بازی های رایانه ای است.

احمق باور کنید یا نه ، این واقعاً مروری کوتاه بر نکات برجسته فنی AMD بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد ردیابی پرتو Radeon RX 6000 ، حافظه پنهان ، سرعت کلاک و موارد دیگر ، به RDNA 2 غواصی عمیق ما توضیح دهید.

صفحه بعدی: طراحی فیزیکی


منبع: shomal-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>