[ad_1]

مقامات این شرکت اذعان کردند ، تراشه نسل یازدهم Lake Lake اینتل مدتها قبل از اینکه معماری Zen 2 و Zen 3 AMD باعث لرزش جهان ما شود ، روشن شد.

در AMA ، که روز سه شنبه توسط subreddit اینتل منتشر شد ، اسکات روس ، مهندس پلت فرم Rocket Lake اینتل ، همراه با دیگر کارمندان اینتل ، نشان داد که Rocket Lake در اوایل سال 2019 رنگ سبز را بدست آورد. سفر دو ساله او به سکوی پرتاب 30 مارس در واقع سرعت شکننده پردازنده جدید است (که معمولاً سالها بیشتر طول می کشد). با این وجود دنیایی که Rocket Lake در سال 2021 در آن بیدار شد احتمالاً آن چیزی نبود که اینتل در سال 2019 انتظار داشت ، زمانی که این شرکت با ازدواج با هسته های 10 هسته ای و 10 نانومتری هنوز آزاد نشده تراشه ایجاد کرد. Ice Lake x86 با پیر شدن خود فرآیند تولید 14 نانومتری.

این مسابقه در بهشت ​​ساخته نشده است. در حالی که بررسی ما از پرچمدار Intel Core i9-11900K بهتر از اکثر موارد بود ، اما دیگران با توجه به گام برداشتن در هسته پرچمدار 10 هسته ای نسل قبلی ، به شدت شک داشتند که آیا پردازنده 8 هسته ای اصلاً ساخته نشده است. اگرچه فکر می کنیم این نظر خیلی سخت است ، اما هنوز جالب است که بدانید تأیید Rocket Lake عمدتا قبل از معرفی AMD پردازنده های Ryzen مبتنی بر Zen 2- و Zen 3 صورت گرفته است.

در اوایل سال 2019 ، اینتل به تازگی تراشه 8 هسته ای Core i9-9900K را که بسیار خوب دریافت می شود ، با موفقیت راه اندازی کرده است. Core i9-9900K هیچ جایزه قدرت یا ارزشی در برابر بهترین پردازنده AMD کسب نکرد ، اما گفت که “بهترین پردازنده بازی” است و همچنین برای عملکرد چند هسته ای مدال گرفت.

جدول زمانی IDG

AMD در حال تبدیل شدن به بالستیک است

با این حال ، تا ژوئیه سال 2019 ، AMD سری Ryzen 3000 خود را که بر اساس روند TSnC 7nm ساخته شده بود ، منتشر کرد. وی سپس میکروفون را با پردازنده واقعی 16 هسته ای ، کاربر پسند ، با قیمت 750 دلار آزاد کرد. تا آن زمان ، اینتل تقریباً 2000 دلار برای پردازنده مصرفی Core i9-9980XE خود هزینه کرد.

پاسخ اینتل به تراشه های 16 هسته ای Ryzen 3000 یک هسته 10 هسته ای 10 هسته ای Core i9-10900K نسبتاً کم خون از نسل دهم خواهد بود که در آوریل 2020 راه اندازی شده و در همان هسته های نسل قبلی ساخته شده است. این در بازی قدرتمند باقی ماند ، اما باعث خستگی در عملکرد و هسته اصلی چند هسته ای AMD شد.

شاید در این مرحله به نظر می رسد زمان مناسبی برای قطع طعمه یا تغییر مسیر است. اما این در حالی است که عملکرد بازی هنوز در دندان های خود فرو رفته است و شاید عملکرد بهتری نیز داشته باشد ، اینتل احتمالاً ابراز امیدواری کرده است که Rocket Lake بتواند وجود 8 هسته ای خود را در دنیای تراشه های 16 هسته ای توجیه کند.

سپس ذن 3 آمد …

در نوامبر سال 2020 ، اوضاع برای پردازنده های اینتل با اولین Ryzen 5000 AMD رو به وخامت گذاشت. بر اساس هسته جدید Zen 3 طراحی شده ، آخرین قطعات اینتل را با یک موضوع و مزایای بازی از بین برد. AMD عملکرد چند هسته ای و تک هسته ای را مدیریت کرد و پیشتاز خوبی در بازی ها بود.

راوز با چرا و چرا وارد پرتاب موشک دریاچه نمی شود ، اما می توانید حدس بزنید که پس از حدود 21 ماه ساخت تراشه رومیزی نسل یازدهم ، واقعیتی وجود ندارد و دیگر هیچ بازگشتی وجود ندارد. دریاچه موشک بادگیر قابل توجهی شلیک کرد.

اینکه Rocket Lake یک موفقیت محسوب می شود – جدا از منتقدان حرفه ای و گالری بادام زمینی در اینترنت – سال ها مشخص نخواهد بود.

آیا Rocket Lake می تواند هسته های بیشتری داشته باشد؟

بنابراین به نظر می رسد بیشتر انتقادها از Rocket Lake معطوف به پسروی تعداد هسته ها بوده است. برخی تعجب کرده اند که چرا اینتل به زحمت “از دست دادن” فضای ارزشمند هسته گرافیکی را داده است. اگر او فقط این را به دو هسته دیگر اختصاص داده بود ، با توجه به اینکه قیمت آن در AMD 12 هسته ای Ryzen 9 5900X است ، منطقی تر نبود؟

راوس پاسخ داد: “یک ماتریس 10 هسته ای بدون گرافیک یکپارچه ، ماتریس دوم خواهد بود (تلاش طراحی) ، زیرا گرافیک یکپارچه برای مشتریان تجاری یک نیاز دشوار است.” “عدم توسعه یک طرح ماتریس دوم یک تصمیم تجاری بود.”

Rouse با یک راه حل تجاری ، در مورد تجارت صحبت می کند ، سعی دارد یک چیز یا تغییرات بسیار جزئی را برای فروش به بسیاری از افراد ایجاد کند. در حالی که بیشتر گیمرها و علاقه مندان از گرافیک گسسته استفاده می کنند ، اینتل از ماتریس یکسانی برای هر دو گیمر که به ندرت به این IGP احتیاج دارند ، برای مشتریان تجاری کسل کننده ای که تقریباً همیشه از گرافیک های یکپارچه استفاده می کنند ، استفاده می کند.

آرون مک گووک ، اینتل برای اینکه شما فکر نکنید که گرافیک یکپارچه بی معنی است ، گفت تحقیقات اینتل نشان می دهد که بیش از 70 درصد مشتریان به گرافیک یکپارچه اعتماد می کنند.

اینتل تنها شرکت یا تجارت نیست که محصولات مختلف را بر اساس یک طرح یا سبد قطعات واحد می فروشد. همه چیز از ماشین گرفته تا کفش با استفاده مجدد از همان بلوک های ساختمانی ساخته می شود. مک گاوک اذعان کرد که اینتل از طراحی یکپارچه فعلی خود دستبند می زند ، که می تواند گیمر با عملکرد بالا را مجبور به استفاده از همان ویژگی های محصول کند که مصرف کنندگان ممکن است بیشتر دوست داشته باشند.

مک گاوک گفت که این تغییر خواهد کرد.

وی گفت: “ما در حال کار بر روی راه حل هایی هستیم که شامل طراحی های مدولار بیشتری است ، اما در حال حاضر ما یک ماتریس بزرگ یکپارچه داریم که باید آداب و رسوم مختلف را داشته باشد.”

توجه: وقتی پس از کلیک کردن روی پیوندهای مقالات ما چیزی را خریداری می کنید ، ممکن است کمیسیون کمی بدست آوریم. برای اطلاعات بیشتر خط مشی شرکت ما را مطالعه کنید.

[ad_2]

منبع: shomal-khabar.ir