اپل در سه ماهه اول بلندگوهای هوشمند بیشتری نسبت به گوگل به فروش رسانده است ، اما ممکن است عملکرد آن کوتاه مدت باشد


طبق تحقیقات شرکت تحقیقاتی بازار Omdia ، اپل در سه ماهه اول سال 2021 2.4 میلیون بلندگوی هوشمند در بازار ایالات متحده فروخته است که بیش از 10000 فروش گوگل در مدت مشابه بوده است. این شرکت تخمین می زند که جدید Apple HomePod mini 91 درصد فروش اسپیکر هوشمند اپل را در آن مدت به خود اختصاص دهد.

سهم اپل از اسپیکرهای حمل و نقل هوشمند در بازار ایالات متحده در سه ماهه اول به 17.8 درصد رسیده که 9 درصد در طول سال افزایش داشته است. اما Omdia تخمین می زند که تا پایان سال 2020 ، 75 میلیون بلندگوی هوشمند مبتنی بر Google Assistant در بازار وجود داشته باشد ، در حالی که تنها 10 میلیون اسپیکر مبتنی بر Siri اپل وجود دارد. و آمازون با داشتن 141 میلیون بلندگوی هوشمند که هم اکنون با استفاده از دستیار صوتی الکسا خود نصب شده اند ، بر این دو رقیب مسلط هستند. اعداد Omdia برای Google Assistant و Amazon Alexa شامل بلندگوهای شخص ثالث هوشمند (بدون نوارهای صوتی) بر اساس این فناوری ها هستند. البته اپل به سیری مجوز نمی دهد.

بلندگوهای هوشمند از مدل omdia apr21 اومدیا

از نظر فروش بلندگوهای هوشمند در سه ماهه اول سال 2021 ، آمازون بر اساس Omdia بر بازار تسلط دارد. در حالی که علی بابا ، بایدو و شیائومی می فروشند دیدن به طور چشمگیری ، هیچ یک از این شرکت ها بلندگوهای هوشمند در ایالات متحده نمی فروشند

با این حال ، بلیک کوزاک ، تحلیلگر خانه هوشمند Omdia پیش بینی می کند که برتری اپل نسبت به گوگل دوام نیاورد ، زیرا اپل HomePod با نمایشگر ندارد. کوزاک تخمین می زند که 38 درصد از بلندگوهای هوشمند حمل شده در سراسر جهان در سه ماهه اول سال 2021 مجهز به نمایشگر هستند و تنها 4 درصد از بلندگوهای هوشمند ارسال شده در آن مدت مدل های قابل حمل هستند. همچنین کوزاک فروش گسترده Google Nest Hub را پیش بینی می کند (2)دوم Gen) به Google این امکان را می دهد تا برتری بیشتری نسبت به Apple داشته باشد. در همین حال ، آمازون در بازار بلندگوی هوشمند در ایالات متحده ، آلمان ، فرانسه ، انگلستان ، استرالیا ، چین و کره جنوبی نقش مهمی دارد و تنها در سه ماهه اول سال 2021 8.2 میلیون دستگاه تحویل داده است.

طبق گفته Omdia ، فروش کلی بلندگوهای هوشمند در سه ماهه اول سالانه 122 درصد افزایش یافته است ، اما این شرکت معتقد است که تعداد کمتری مصرف کنندگان خود را خریداری می کنند اولین بلندگوی هوشمند در مقایسه با چند سال پیش. طبق یافته های وی ، بیش از دو سوم فروش به مصرف كنندگانی تعلق می گیرد كه خانه هایی را به خانه هایی اضافه می كنند كه حداقل یك خانه دارند. كوزاك گفت ، هنگامی كه این شركت در نوامبر 2020 از 14400 نفر در شش كشور تحقیق كرد ، آنها شاهد افزایش 26 درصدی در سال بودند كه گفتند دو یا چند بلندگوی هوشمند دارند.

Google nest hub خلاصه نسل 2 خواب بن پترسون / IDG

آیا ویژگی هایی مانند ردیابی خواب باعث فروش Google Nest Hub (نسل 2) می شود؟

برای تغییر این پویایی و ترغیب خریداران بیشتر برای ورود به بازار بلندگوهای هوشمند برای اولین بار ، کوزاک معتقد است که تولیدکنندگان باید با استفاده از ویژگی جدید ردیابی خواب در نسل دوم Nest Hub و چرخش ، استفاده های جدیدی را برای بلندگوهای هوشمند و نمایشگرهای هوشمند ایجاد کنند. نمایش آمازون اکو شو 10 (3rd Gen) به عنوان نمونه ای از ویژگی هایی که احتمالاً خریداران جدیدی را به خود جلب می کند.

در مطالعه ای که قبلاً به آن اشاره شد ، Omdia همچنین از دارندگان بلندگوهای هوشمند پرسید که اغلب از دستگاههای خود برای چه استفاده می کنند. معروف ترین مورد استفاده “پاسخ به یک س questionال” و پس از آن “بررسی زمان / خبر” است ، اما کوزاک می گوید که سریعترین مورد استفاده ، مدیریت دستگاه های خانه هوشمند است.

با نگاهی به بازار بلندگوی هوشمند جهانی ، آمازون 22 درصد از کل محموله ها را در سه ماهه اول به خود اختصاص داد ، اما سه تولید کننده چینی به سرعت تعطیل شدند: Alibaba 21 درصد از بلندگوهای هوشمند فروخته شده در سه ماهه اول را حمل کرد ، در حالی که بایدو و شیائومی مسئول 14 هر کدام سهم بازار جهانی گوگل 9 درصد بود ، در حالی که اپل و تولید کنندگان مختلف 20 درصد باقیمانده سهم را به اشتراک گذاشتند. همانطور که گفته شد ، اگر بلندگوهای هوشمند Alibaba ، Baidu یا Xiaomi در آمریکای شمالی در دسترس باشند ، کوزاک گزارش کمی می دهد. او می گوید بازار اروپا ممکن است اواخر امسال یا اوایل سال 2022 شاهد اسپیکرهای هوشمند شیائومی و هواوی باشد ، مورد اول به دستیار Google متکی است.

آمازون اکو نمایش 10 پروفایل 2 مایکل براون / IDG

چرا کاربران بلندگو باهوش تر ، در این دستگاه ها موسیقی گوش نمی دهند؟

در مورد آینده بلندگوهای هوشمند ، کوزاک پیش بینی می کند که Thread و CHIP (خانه متصل از طریق IP) به مرور اهمیت پیدا می کنند – با گذشت زمان. در همین حال ، فن آوری های ارتباطی پیچیده تری مانند Z-Wave و Zigbee غالب خواهند شد. کوزاک گفت: “… تا زمانی که مارک های بیشتری شروع به راه اندازی دستگاه های فعال شده با نخ کنند یا CHIP روشن نماند ،” این موضوع به عنوان یک فناوری پیشرفته برای خانه هوشمند باقی خواهد ماند.

گوگل ، آمازون و اپل همه در باند CHIP هستند ، اما فقط اپل و گوگل محصولات دارای ایستگاه های رادیویی دارند موضوع امروز: Nest Hub گوگل (2دوم Gen) ، سیستم شبکه شبکه Nest Hub Max و Nest Wi-Fi ؛ و HomePod mini جدید اپل. در حال حاضر ، آمازون به Zigbee پایبند است ، فناوری که از زمان آمازون اکو پلاس در سال 2017 از آن پشتیبانی می کند ، اگرچه بخش خانه هوشمند آن Ring همچنین از Z-Wave پشتیبانی می کند (سیستم زنگ هشدار دارای هر دو ایستگاه رادیویی Z-Wave و Zigbee است).

Kozak چشم انداز مثبتی مشابه در مورد فناوری خانه هوشمند Apple HomeKit دارد. كوزاك گفت: “تا حدود 12 ماه پیش ، هر دو اپل و Thread تأثیر محدودی در بازار خانه های هوشمند داشتند ، اما این سریع تغییر می كند. HomeKit اپل باید در آینده نقش گسترده تری در خانه هوشمند داشته باشد ، به خصوص که اپل به دنبال کاهش شخصیت خود در سیستم عامل خود است. “

توجه: وقتی پس از کلیک کردن روی پیوندهای مقالات ما چیزی را خریداری می کنید ، ممکن است کمیسیون کمی بدست آوریم. برای جزئیات بیشتر خط مشی شرکت ما را بخوانید.


منبع: shomal-khabar.ir

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>